10 secrete pentru a avea parte de succes în afaceri

comunicareVânzările dețin puterea în lumea afacerilor și succesul în afaceri va fi influențat de abilitatea ta de a genera venituri și de a face vânzări. Vorbim aici nu numai despre vânzarea produselor și serviciilor pe care le oferi; noi vorbim aici despre abilitățile tale de a te vinde și de a te promova.

Orice afacere are nevoie de clienți noi, dar nu trebuie să uiți că cea mai sigură sursă de venit vine din partea clienților loiali care îți cunosc deja compania. Găsirea unor clienți noi înseamnă multă energie investită în ceva cu un rezultat nesigur.

Indiferent care este situația, important este să aduci mereu elemente creative și atractive pentru clienții pe care te bazezi. În continuare îți vom prezenta câteva secrete pentru a reuși să atragi cât mai mult vânzări pentru firma ta.

1) Reține că afacerea ta implică relaționarea cu oamenii

Mulți oameni de afaceri se pierd în ceea ce vând și uită că la capătul celalalt se află persoane, nu servicii sau produse. Clientul tău vrea să fie tratat ca o persoană și trebuie să-l faci fericit. Gândește-te că fiecare om este diferit și merită tratament special pentru că doar așa impresionezi.

2) Încearcă să faci acel lucru incomod

Cei mai buni oameni care lucrează în vânzări sunt acele persoane care sunt dispuse să se “arunce” cu totul în afacere. Astfel, dacă ești sigur pe ceea ce ai de oferit, îndrăznește să prezinți oferta chiar și clienților dificili, pune toate întrebările incomode și încheie afacerea. A avea curajul de a face acel lucru inconfortabil înseamnă a avea un loc printre oamenii de succes.

Dacă firma ta are un client greu de “prins”, încearcă să revii cu un telefon după ce toată lumea s-a chinuit fără nicio urmă de succes. Creează un plan de atac bine gândit și atacă!

3) Păstrează legătura pentru succes în afaceri

Uneori este greu să păstrezi legătura cu acei clienți importanți, dar trebuie să găsești o soluție pentru a rămâne pe “radarul” clientului. De exemplu, ai putea să îți contactezi clienții prin telefon, e-mail sau chiar să le trimiți diferite scrisori. Nu trebuie să faci asta doar pentru a le vinde un produs nou; poți să îi ții la curent cu se mai întâmplă cu firma ta sau cu noile servicii disponibile, dar fără a încerca să faci o vânzare. Este important ca cei care te-au angajat la un moment dat să știe ce se mai întâmplă și de asemenea că se pot întoarce la tine când au nevoie de anumite servicii.

4) Impresionează clientul

Oamenii care se pricep la vânzări mereu vor găsi metode de a atrage clientul. În momentul în care impresionezi un client ieși în evidență și clienții vor vrea să se simtă mereu atrași de ofertele tale. Important este să știi cum să faci prezentarea pentru că orice produs, indiferent cât de plictisitor crezi că este, poate fi vândut dacă știi cum să abordezi clientul.

Nu este de ajuns să mulțumești oamenii; este nevoie de șoc, uimire și fețe mirate pentru că așa vei știi că prezentarea ta a fost perfectă și că ce ai de oferit va fi vândut. Totul contează, deci nu uita să dovedești că știi despre ce vorbești și că ai încredere în ce prezinți deoarece doar așa poți avea succes în afaceri.

5) Oferă-i clientului șansa de a alege

Îți recomandăm să fii flexibil pentru că este destul de greu să te impui în fața unei persoane greu de impresionat. Prezintă-i clientului mai multe variante din care să poată alege și încercați să găsiți împreună o ofertă care să mulțumească pe toată lumea. Trebuie să știi să negociezi în așa fel încât și clientul să se simtă mulțumit și că nu a fost păcălit.

6) Contreatează-te pe rezultate, nu pe efort

Vânzările reprezintă un joc în care organizarea și planurile nu contează la fel de mult ca rezultatele finale. Dacă lucrezi în vânzări, atunci știi cu siguranță că sunt momente în care te prefaci că ești foarte ocupat și de fapt nu prezinți clienților acele produse care pot fi cumpărate.

Prezentarea serviciilor sau produselor contează foarte mult pentru o vânzare de succes.  Este important să atragi atenția clientului și ca acesta să devină interesat de ce ai tu de oferit. Nu confunda rezultatele cu efortul: ori reușești să programezi o discuție ori nu; ideea este că încercarea nu este de ajuns. Important este cum prezinți totul, iar asta nu înseamnă neapărat un efort imens, dar este nevoie de anumite cunoștințe.

7) Este cineva interesat?

Pare un lucru simplu, dar ai întrebat pur și simplu dacă există clienți interesați de serviciile tale? Companiile sau oamenii în general, nu caută mereu persoane care să le vândă anumite produse și asta înseamnă că tu, ca vânzător, trebuie să mergi și să găsești posibili clienți. Nu contează ce ai de oferit sau cât de profesionist ești pentru că dacă nu întrebi, o să ajungi să faci vânzări doar celor care sunt interesați să cumpere.

8) Imaginează-ți că ești la prima întâlnire cu clientul

Fii curios și întreabă cumpărătorul despre serviciile/produsele pe care le folosește deja. Este mulțumit? Serviciile oferite sunt prea scumpe, prea lente sau nu oferă încredere? Află ce își dorește clientul cu adevărat, dar nu pune întrebări doar pentru a părea interesat. Ai nevoie de anumite informații pentru a afla ce îi lipsește cumpărătorului din fața ta.

În momentul în care îți cunoști clienții este bine să nu încerci să-i convingi să facă ceva ce nu vor pentru că este mult mai important să le câștigi încrederea.

9) Ești atent la ce NU se spune?

Clientul tău este grăbit? Pare supărat și agitat? Dacă da, atunci întreabă-l dacă este un moment bun pentru a discuta, iar dacă răspunsul este “nu”, atunci amână totul pentru altă zi. Multe persoane care lucrează în vânzări sunt prea concentrate pe ce vor să spună și uită că mai există încă o persoană implicată în conversație.

10) Întreabă dacă poți să treci la următorul pas

După ce ai câștigat încrederea cumpărătorului și după ce toate aspectele vânzării au fost discutate, mai sunt lucruri de făcut.  Asigură-te că totul este ok și că poți să începi aplicarea serviciilor cumpărate de client, dar nu înainte de a fi convins că și clientul vrea asta.

După cum am spus la început de articol, vânzările sunt extrem de importante când vine vorba de succesul în afaceri și contează foarte mult de cum abordezi toată situația. Să nu uităm că “Vânzările sunt dependente de atitudinea omului de vânzări, nu de atitudinea clientului” conform spuselor omul de afaceri, William Clement Stone. Așa că “îmbracă” o atitudine pozitivă astăzi și dovedește lumii că știi să atragi și să păstrezi clienții.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *