6 tipuri de angajați care sunt dăunători firmei

angajatiUnii angajați înseamnă doar probleme pentru companie, iar tu ai învățat că nu există oameni care să se comporte impecabil la muncă. Indiferent dacă ești șef sau manager, până acum ai avut cu siguranță parte de acei angajați care îți dau bătăi de cap.

Ești suspicios când angajezi pe cineva și doar peste câteva luni o să afli dacă ai luat decizia cea mai bună. În primele zile, angajații par perfecți și poate dura ceva timp până când vei descoperi persoana respectivă cu adevărat. Am alcătuit pentru tine o listă cu diferite tipuri de angajați la care probabil ar trebui să renunți.

1) Plângărețul

Este vorba despre acea persoană care așteaptă să găsească câteva probleme în companie pentru a se putea plânge tuturor. Partea bună este că majoritatea oamenilor recunosc rapid un astfel de comportament, însă asta nu înseamnă că nu vor fi enervați de un astfel de om.

Omul plângăreț va căuta orice mic defect legat de tine sau de firmă și va face o mare dramă din asta. Dacă acest om își face treaba cum trebuie, atunci poate ar trebui să nu renunți instant și să discutați despre felul în care se comportă. Unii oameni reacționează așa din cauza problemelor personale și este posibil să nu își dea seama de ce ceea fac. Totuși, dacă cel care comentează pe la toate colțurile despre orice nici măcar nu respectă cerințele job-ului, atunci este momentul să scapi de el.

2) Plictisitul

Ne referim aici la acei oameni care pur și simplu există la birou. Aceste persoane nu mai au planuri, idei sau scopuri. Chiar dacă în trecut erau plini de energie și aveau atitudine, acum ei au ajuns să stea mereu plictisiți pe scaun, fără nicio mișcare.

Este posibil ca un om care se află în această situație să se fi săturat de ceea ce face. Poate că rutina l-a transformat în omul care acum nu mai are chef nici măcar să zâmbească.

Este momentul să faci un bine companiei, dar să faci și un bine celui care nu mai vrea să se motiveze. Până la urmă, dacă până acum nu a reușit să se încurajeze singur, atunci este timpul să își găsească alt job. Nu trebuie să fii dur, dar trebuie să-i spui un adevăr de care probabil nu și-a dat seama până acum.

3) Bârfitorul

Probabil că aceasta este cea mai groaznică persoană pe care o poți avea în firmă. Nu contează ce aude, pentru că vrea să știe totul și să spună totul. O sa pornească bârfe despre oricine, o să stârnească zvonuri despre o posibilă desființare a firmei sau alte lucruri.

Chiar dacă tu crezi că nu ai o astfel de persoană angajată, te asigurăm că te înșeli. Există foarte mulți oameni bâfitori care sunt pricepuți la interpreta simple idei.

Dacă ești apropiat de angajații tăi, poți să-i rogi să te anunțe de fiecare dată când la urechile lor ajung informații importante. Astfel poți să liniștești oamenii spunând adevărul.

Dacă nici după această măsură, bârfa nu se oprește, atunci trebuie să ai o discuție cu bârfitorul companiei. Spune-i să vorbească cu tine direct de fiecare dată când “aude” ceva și să facă asta înainte de a “împrăștia” veștile tuturor.

4) Rebelul

Rebelii sunt oamenii care mereu încearcă să fie diferiți și care se laudă că sunt singurele persoane din firma care au curajul să îți spună adevărul. Chiar dacă par oameni duri, rebelii sunt de fapt persoane speriate de schimbare, dar sunt persoane de încredere. Ai nevoie până la urmă de acele comportamente care “trezesc” pe toată lumea și care se cred “sufletul” companiei. Nu contează că se comportă diferit de restul, cât timp reușesc să își facă treaba, nu trebuie să îi dai afară. Important este să nu ducă rebeliunea prea departe.

5) Trădătorul

Ei bine, acești oameni culeg succesul unor proiecte la care nu au participat și nu își respectă colegii. Trădătorii fac restul persoanelor din jurul lor să se simtă nesigure, iar asta nu este niciodată bine.

Trebuie să le dai de înțeles că atitudinea lor este greșită, dar ai grijă cum faci asta pentru că se vor considera “atacațí”. Acești oameni sunt de fapt foarte nesiguri pe ei, iar comportamentul înșelător față de restul este doar un sistem de apărare.

Discuta între patru ochi problema, dar nu te lăsa sensibilizat de anumite cuvinte pentru că este în joc relația dintre angajații tăi.

6) Visătorul

Cel care are tendința să viseze cu ochii deschiși constant, este cel care se crede extrem de important în propria lume. Problema este că atitudinea de om important o aplică în lumea reală și mereu se gândește că este prea bun pentru job pe care îl are.

Visătorul este mereu frustrat pentru că nu crede că își folosește tot potențialul la muncă. Pentru un astfel de om, ceea ce face este doar un job, nu îl interesează că totul trebuie făcut pentru binele clientului; nu îl interesează care este scopul proiectelor realizate. Practic, el vrea doar să rămână angajatul companiei tale până când va găsi locul de muncă perfect. Însă trebuie să fii atent, pentru că dacă un visător este dezamagit, atunci randamentul său va scădea brusc și nu va se mai simți fericit.  Pe scurt: este imposibil să mulțumești o astfel de persoană, așa că probabil cel mai bine ar fi să-i oferi posibilitatea de a aștepta succesul în altă parte. Există șansa de a demoraliza pe toată lumea, iar tu cu siguranță nu vrei să se întâmple asta.

Nu este niciodată ușor să analizezi diferiți angajați, însă dacă ceva nu merge bine, trebuie să găsești care este motivul. În cazul în care descoperi că o persoană este de vină pentru eșescul mai multor proiecte sau a unor reacții, atunci trebuie să vezi dacă există o soluție. Nu trebuie să-ți sacrifici întreaga echipă pentru a “salva” pe cineva, dar nici nu trebuie să apelezi rapid la concediere. Observă dacă persoana respectivă se poate schimba și dacă este dispusă să facă asta. Dacă totul rămâne la fel, atunci este timpul să trebuie să renunți la acel om.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *