Află cum poți să-ți evaluezi echipa pe care o conduci!

evaluare-echipaCa șef sau manager, ai datoria (poate chiar onoarea) de a evalua munca echipei care lucrează pentru tine. Este treaba ta să te ocupi de dezvoltarea lor profesională și tu ești cel care trebuie să le spună cum se descurcă cu diferite proiecte. Este indicat să te ocupi de gestionarea conflictelor apărute, de modul în care fiecare persoană lucrează și de îmbunătățirea afacerii în general.

Evaluarea echipei înseamnă descoperirea și rezolvarea acelor probleme care țin pe loc unele proiecte. Dacă vrei să afli detalii despre cum poți face această evaluare, atunci îți recomandăm să citești în continuare acest articol pentru că încercăm să-ți oferim sfaturi folositoare.

1) Începe cu “începutul”

Gândește-te care îți sunt așteptările și care sunt cerințele pe care vrei să le vezi îndeplinite. Poți să te gândești la orice număr de obiective (ex. creșterea vânzărilor sau creșterea moralului echipei tale) și tot ce trebuie să faci este să le notezi pe o foaie fără să judeci sau fără să râzi de ideile care îți trec prin minte.

2) Sunt potriviți companiei tale?

Este această persoană potrivită politicii firmei? Ok, hai să ignorăm pentru o clipă responsabilitățile și rolul pe care îl are omul respectiv. Angajatul la care te gândești se potrivește caracteristicilor organizației tale? Dacă nu, există lucruri care pot fi schimbate sau care sunt prea importante pentru a fi ignorate?

La început, oricărei persoane îi este greu să se integreze într-o echipă nouă, dar în timp lucrurile se mai calmează și anumite detalii ies la iveală. Vrei cu siguranță în echipă oamenii care să lucreze bine împreună!

3) Sunt potriviți pentru funcțiile ocupate?

Trebuie să iei în considerare și care este compatibilitatea angajatului cu funcția pe care o are. Analizează dacă persoana respectivă are loc de creștere profesională sau dacă se ridică la nivelul așteptărilor. Care sunt zonele în care este necesară o schimbare?

Gândește-te de asemenea dacă ai mai angaja acum persoana respectivă ținând cont cât de mult o cunoști. A fost sau nu o greșeală faptul că i-ai acordat șansa de a se alătura echipei tale?

4) Vorbește cu echipa ta!

Este timpul pentru o discuție și asta înseamnă că trebuie să ai o conversație cu întreaga echipă legată și de gestionarea conflictelor. Este bine de asemenea să discuți cu fiecare om în parte pentru a le afla ambițiile, îngrijorările, obiectivele sau obstacolele legate de job. Câți dintre angajații tăi nu consideră job-ul actual unul demn de luat în considerare? Câți dintre angajații tăi și-au pierdut pasiunea și entuziasmul? Ședințele sunt cel mai bun mod de a afla toate aceste detalii care pot ajuta dezvoltarea companiei.

5) Identifică acele probleme pe care lumea le evită

Este posibil să simți la un moment dat că sunt lucruri pe care oamenii refuză să le discute cu tine. Este normal pentru că tu ești șeful, deci lumea nu vrea să-ți spună chiar toate nemulțumirile, dar tu trebuie să încerci să afli care sunt problemele.

În cazul în care simți că nu ai auzit toată povestea, atunci discută din nou separat cu fiecare persoană și cere părerea în legătură cu o anumită problemă. Întreabă dacă sunt lucruri care dau prea multe bătăi de cap angajaților și observă răspunsurile primite. Dacă acestea sunt cam la fel, atunci înseamnă că te apropii de sursa problemei, deci nu renunța acum!

Ascultă cu atenție ce are de spus angajatul tău pentru că acesta poate să se comporte “diplomatic” doar din frica de a-și pierde job-ul sau încrederea pe care ți-a câștigat-o de ceva timp.

6) Descoperă care sunt “provocările” angajaților tăi

Evident, pot exista mulți factori care sunt evidenți, dar sunt și câțiva ascunși. Ține cont de faptul că unele probleme pot apărea din interiorul companiei, dar mai sunt acele probleme personale care afectează modul de lucru al unui individ.

Unele dificultăți pot apărea din cauza irascibilității, din cauza oboselii, din cauza muncii excesive sau pur și simplu din cauza mediului de lucru. Nu uita că acele mici bârfe care apar prin colțurile biroului pot afecta job-ul unor persoane, dar nu trebuie ignorat nici faptul că fiecare om are o experiență diferită în spate (asta înseamnă alte motive de certuri), lipsa echipamentului de bună calitate (poate că trebuie schimbat totul) sau doar lipsa unei bune strategii de comunicare între membrii echipei.

Există posibilitatea ca oamenii să nu știe prea multe detalii despre produsul la care lucrează de exemplu. Ce trebuie să faci? Organizează un training! Să presupunem că firma ta vinde diferite produse; în acest caz trebuie să iei în considerare faptul că producătorii pot fi de acord cu organizarea unei deplasări a echipei tale la sediul celor care au creat produsul (sau poate că firma respectivă va face o demonstrație a produsului în compania ta). Astfel, fiecare angajat va înțelege exact despre ce este vorba și se va descurca mai bine la vânzare.

Dacă există probleme personale care apar din afara mediului de lucru, nu poți face prea multe lucruri. Poți doar încerca să oferi consiliere și să fii alături de persoana respectivă cât mai mult posibil. Un angajat care are parte de flexibilitate când trece prin probleme personale, va  deveni un om devotat și foarte muncitor în momentul în care își va reveni.

7) Cum interacționează restul angajaților cu acest om?

Este o întrebare pe care trebuie să ți-o pui la un moment dat. Da, tu conduci oamenii și te ocupi de ei, dar sunt alți angajați care lucrează cu persoana care este acum evaluată. Cum este această interacțiune? Restul angajaților au nevoie de ajutorul acestui om sau îl evită? Sunt întrebări a căror răspunsuri sunt extrem de importante pentru că socializarea la locul de muncă spune mult despre personalitatea unui individ și despre modul în care s-a adaptat în companie.

8) Investește în aspectul birourilor

Coridoarele mici, vopsite în alb, birourile plictisitoare și nepersonalizate pot afecta moralul angajaților, chiar și cel al clienților. Poate că acest lucru nu pare o prioritate, dar sunt bani bine cheltuiți. Este un cost mic pentru a rezolva o problemă mare care ar putea să te coste mai mult decât crezi pe viitor.

Așa că schimbă mobila și vopsește pereții în culori vii pentru că dacă nu faci asta, angajații tăi se vor simți afectați mediul de lucru și depresiile sau nervii își vor face repede simțită prezența.

9) “Ce pot să fac pentru a vă crește eficiența?”

Unii oameni au nevoie de un conducător mai insistent, alții au nevoie de un lider care să îi lase mai libertini. Unii angajați au nevoie de instrucțiuni și detalii specifice, alții au nevoie de îndrumări generale. Un manager bun trebuie să își adapteze stilul în funcție de nevoile și cerințele oamenilor de lângă el.

10) Continuă monitorizarea angajaților și după ce ai făcut schimbările necesare

De multe ori, metodele aplicate echipei tale ajung să se “piardă” pentru că nu se mai urmărește ce se întâmplă. S-ar putea să fie nevoie să creezi o funcție specială pentru o persoană care să supravegheze ce se întâmplă dacă tu nu poți fii atent la asta. O astfel de persoană ar putea să mențină toată echipa informată în legătură cu schimbările care au loc în timp ce tu te ocupi de alte treburi de management.

Gestionarea conflictelor, aplicarea modificărilor și supravegherea modului în care funcționează totul, pot fi lucruri dificile pentru un lider și de multe ori ocupă mult timp. Sunt multe păreri care trebuie ascultate și multe cereri care (nu) trebuie îndeplinite. Totuși, gestionarea conflictelor este treaba ta după cum am zis la începutul articolului, așa că dacă vrei ca toată echipa să facă față proiectelor, este nevoie să te ocupi și de probleme care în timp ar putea afecta întreaga afacere.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *