Află cum să devii șeful de succes pentru care oamenii se bat să lucreze!

manager de succes

Fiecare manager sau șef speră ca echipa, pe care o conduce, să îl adore. Dacă vrei ca angajații tăi să creadă că ești liderul de care au nevoie, atunci sunt unele lucruri pe care trebuie să le faci, iar totul începe cu modul în care comunici.

Contrar ideilor generale, liderii “puternici” nu apar peste noapte. Un manager bun este format în timp. Poate să fie foarte greu pentru tine să fii șef dacă nu ești respectat și dacă nu știi cum să îți organizezi echipa. Cum poți să îți convingi oamenii să fie cei mai buni subalterni de care ai avut parte? Simplu: fiind cel mai bun șef pe care l-au întâlnit!

Acest articol are intenția de a te ajuta oferindu-ți câteva idei despre cum ai putea să devii un manager mai bun și demn de apreciat.

1) Acceptă faptul că un manager reușește prin eforturile depuse de angajații săi

Doar pentru că ești la conducere, nu înseamnă că meriți toate laudele pentru un anumit proiect. Angajații tăi sunt responsabili pentru munca depusă, tu ești acolo doar pentru a te asigura că deadline-ul este respectat, pentru a observa dacă toate cerințele au fost îndeplinite etc.

Da, ești un factor important și oamenii au nevoie de îndrumarea ta, dar ai grija ca la final să mulțumești întregii echipe pentru efortul depus și încearcă să faci asta de față cu clienții tăi.

2) Pune angajații tăi pe primul loc

Dacă ai dubii legate de ceva, încearcă să pui interesele și stările angajaților tăi în față lucrurilor de care tu crezi că ai nevoie. De exemplu, să presupunem că vrei ca de data asta departamentul tău să organizeze strângerea anuală de fonduri pentru un ONG. Ar fi o șansă bună de promovare a departamentului tău, nu? Ar fi ocazia perfectă pentru echipa ta să demonstreze ceea ce poate, însă există o problemă: angajații sunt extenuați din cauza proiectelor la care lucrează momentan.

În această situație, ar fi bine să eviți organizarea evenimentului la care te-ai gândit. Da, oamenii poate până la urmă ar rezista și lumea ar aprecia implicarea lor, însă chiar ești convins că totul ar merge bine? Vor mai exista și alte șanse de a dovedi capabilitățile echipei tale, nu insista ca totul să se întâmple pe moment. Vor exista de asemenea și perioade mai liniștite, deci ai răbdare ca lucrurile să se liniștească.

3) Cunoaște-ți angajații pentru a-ți cunoaște puterile

Petrece puțin timp pentru a cunoaște angajații care lucrează pentru tine. Formați o echipă, iar tu ești la conducere, deci trebuie să poți anticipa cum ar reacționa fiecare persoană la diferite situații.

Trebuie să înțelegi de ce unii oameni ar alege să facă unele lucruri în anumite moduri și trebuie să-i vezi cum lucrează în echipă. Astfel o să știi exact ce ai de făcut pentru a atinge succesul și cum trebuie “modelate” persoanele care lucrează pentru tine.

4) Lasă-ți angajați să decidă singuri

Dacă ai făcut training-urile potrivite și dacă ai încercat să fii un exemplu bun pentru oameni, atunci este momentul să îi lași singuri “în lume”. Oferă-le angajaților tăi puterea de a lua decizii importante. Nu contează dacă ideea lor a fost una de succes sau nu, lasă omul respectiv să hotărască ce crede că trebuie făcut pentru interesul companiei.

Nu da de înțeles că nu ești de acord cu mișcarea pe care o face cineva pentru că este important să lași persoana respectivă să se convingă singură dacă a făcut o greșeală sau nu. Privește această situație ca un alt training și stai pe locul tău.

La final, discută cu angajatul respectiv de ce a ales să procedeze în acel mod și care au fost motivațiile sale. De multe ori, există o logică în spatele fiecărei decizii, așa că nu te grăbi să critici sau să lauzi.

5) Tratează oamenii exact cum ai vrea să fii tratat!

Da, pare o idee logică, însă când ai văzut ultima dată un manager să gândească așa? Roberta Matuson, autoarea cărții “Talent Magnetism”, discută despre acei lideri care sunt considerați magnetici. De ce magnetici? Să ne gândim puțin la următorul exemplu dat în carte de Matuson:

Chris Patterson, CEO la Interchanges s-a implicat personal în viața unui angajat care suferea de o boală gravă. Patterson a hotărât să-i ofere angajatului respectiv tot ce are nevoie pentru a trece peste problema pe o care. Acest om este un om “magnetic”pentru că atrage constant oferte de la alte firme care îl vor, iar astfel este plătit și tratat în actuala companie exact cum merită. Este un om respectat și fiecare persoană înțelege valoarea pe care acesta o are în birou.

Asta înseamnă să fii un manager sau un șef pentru care angajații vor să lucreze. Trebuie să-ți impui respectul și ideile într-un mod respectuos. Trebuie să dovedești că angajații tăi au ce învăța de la tine și că faci deciziile corecte pentru echipă în lupta pentru succes și victorie. Totuși, cu cât avansezi mai mult în companie, îți este tot mai ușor să te pierzi în anumite obiceiuri și devii mult prea interesat de ce se întâmplă în lumea afacerilor și a legislatiei pe care le “vezi” diferit acum.

Ascultă!

Unul dintre cele mai importante sfaturi pe care ți le putem da este să asculți! Începe prin a avea discuții cu unele persoane despre ce (nu) merge, despre ce trebuie schimbat, despre ideile pe care le au sau despre ce le place la job-ul pe care îl au. Nu contează ce alegi să întrebi cât timp ești cu adevărat interesat de răspunsurile primite și cât timp dovedești că îți pasă de părerea angajaților.

Apoi gândește-te la foștii tăi șefi: de ce ai crezut că sunt sau nu lideri buni? Ce ai învățat de la ei? Adună toate informațiile pe care le ai și formează o viziune despre cum vrei să decurgă lucrurile în compania ta. Dacă ai schimbări de făcut, nu lua decizii bruște și împarte totul pe etape.

Învață!

Trebuie să înveți constant, indiferent de funcția pe care o ai în companie. Prima persoană de la care ai cel mai mult de învățat ești TU! Liderii puternici sunt conștienți de lucrurile pe care le cunosc. Cu cât te cunoști mai bine, cu atât vei putea să interacționezi mai ok cu cei din jurul tău.

Un lucru care trebuie reținut este că înveți foarte multe în timp ce avansezi în funcție și nu mai ești omul care erai ieri. Toate se schimbă mai repede decât crezi și chiar dacă tu ești de părere că te simți și că te comporți la fel, acei oameni cu care glumeai ieri nu te mai privesc astăzi la fel.

Deși se învață multe lucruri din propria experiență, cel mai bun mod de a-ți extinde cunoștințele este de a citi și de a merge la diferite cursuri. Nu trebuie să-ți fie rușine dacă faci asta pentru că așa înveți teoria pe care mai încolo o vei pune în aplicare cu succes când vei avea nevoie.

Ai râs azi?

Un ultim lucru pe care ți-l recomandăm este să râzi! Un bun simț al umorului păstrează lucrurile într-o anumită perspectivă. Vrei succes și vrei rezultate bune, dar trebuie să înveți că angajații tăi fac greșeli. Încearcă să fii flexibil și nu uita că de multe ori există mai multe răspunsuri corecte.

Găsește o soluție de a face munca la birou distractivă și “sparge gheța” când lucrurile devin prea serioase. Ai putea chiar să trimiți mail-uri cu gluma zilei, ai putea să oferi ciocolată ca recompensă sau chiar să oferi jucării când cineva a făcut o treabă bună.

Managerii sunt analizați pentru munca pe care echipa lor o produce și pentru relațiile pe care le construiesc la birou. Ai răbdare pentru că nu o să știi cum să fii un șef bun din prima zi. Lucrurile de acest gen necesită timp, antrenament și actualizare. Dacă nu te oprești din ascultat, din învățat și din râs, atunci te vei putea bucura de funcția pe care o ai în companie și vei deveni șeful pentru care oamenii vor să lucreze.

Reține: oamenii nu renunță la job-uri; oamenii renunță la șefi. Ca lider, vei face o diferență în viața cuiva. Tu ce diferență vei face?