Descoperă cum poți implementa schimbările în compania ta!

chÎn organizațiile din ziua de azi, schimbările au loc tot mai des și unele chiar sunt constante. Indiferent dacă este vorba de o schimbare majoră sau doar de una mai puțin importantă, modul în care este implementată acea schimbare face diferența între succes și eșec

Schimbarea unei afaceri nu are loc ușor, dar nu este nevoie să fie dureroasă și poate apărea în orice industrie. Totuși, înainte de a implementa orice tip de modificare, cel mai important este să înțelegi cum va afecta acest lucru compania, dar și angajații. Doar după ce descoperi toate aceste aspecte poți să-ți pregătești firma de a porni pe drumul cel lung al schimbării.

Comunică și decide rolurile tuturor

Primul pas pentru introducerea oricărui tip de schimbare este să explici angajaților de ce este important pentru companie ca acest lucru să se întâmple. Este foarte important să discuți despre aceste lucruri cu atenție și să te asiguri că fiecare om implicat a înțeles care este planul.

Pentru început, toată lumea trebuie să știe ce are de făcut. Trebuie să decizi ce rol va juca fiecare și cine are ceva de zis în tot acest proces. Asta înseamnă că este indicat să organizezi o ședință cu acei oameni care crezi că sunt importanți pentru schimbarea care urmează să se întâmple în continuare.

Schimbarea are loc pe etape

Schimbarea este în general mai ușor acceptată dacă este implementată pe etape. Dacă acest lucru este posibil, atunci organizează totul în pași mici. Nu uita că un detaliu foarte important este colaborarea, iar asta înseamnă că ai putea să testezi noile schimbări pe un grup mic de oameni și să observi cum reacționează. Doar în acest mod îți vei da seama dacă ești pe drumul cel bun.

Trebuie să creezi acea nevoie de schimbare, trebuie să îți convingi angajații că este nevoie de ceva diferit și nou. Identifică acele probleme care ar putea fi rezolvate după aplicarea schimbărilor și dovedește  de ce este bine ca lumea să privească lucrurile din alte puncte de vedere. Dacă ai motive bune pentru schimbările pe care vrei să le faci, atunci se va crea un sentiment de urgență și totul va merge conform planului.

Dezvoltă strategii

Bun, acum că ai în față lista cu schimbările pe care vrei să le faci și numele persoanelor care sunt implicate în noul proiect, este timpul să îți construiești planul de atac. Începe cu stabilirea unor obiective și crează un program de la introducerea schimbării până la finalul implementării tuturor ideilor.

După cum am zis mai sus, este foarte important să decizi rolurile fiecărei persoane din compania ta. Toată lumea, începând cu cel mai de jos angajat şi ajungând până la cel mai important manager, ar trebui să aiba o responsabilitate. Asta dovedește că fiecare persoană este bine informată, dar și că se va vedea o dezvoltare de succes atât la nivel de companie, cât și la nivel de angajați.

Notează undeva problemele care ar putea să apară pe parcurs, dar și părțile bune. Gândește în avans și fii pregătit pentru orice s-ar putea întâmpla. De asemenea, nu uita să iei în considerare cum va arăta totul în cazul în care schimbările nu vor putea fi implementate cu succes.

Oferă training și cere feedback

Chiar dacă toți subalternii tăi au înțeles ce trebuie să facă, asta nu înseamnă și că se vor descurca bine. Schimbările sunt grele, mai ales într-o organizație în care fiecare persoană era obișnuită să facă anumite lucruri. Ai ajuns în punctul în care toată lumea este de acord cu planul tău, dar nu poți să lași totul așa.

Angajații tăi au nevoie de ajutor, au nevoie de tine pentru că nu știu cum să reacționeze în unele situații și din această cauză este bine să oferi training-uri. Oamenii se tem în general de schimbări (chiar dacă le doresc) și trebuie împinși de la spate. Training-urile vor ajuta angajații să înțeleagă mai bine noile task-uri și toate acele proceduri diferite.

Nu uita de feedback! Orice sugestie, orice idee sau orice plângere te poate ajuta și nu trebuie să reacționezi într-un mod negativ! Oamenii pot avea idei noi legate de schimbările pe care le faci în departamentul de vânzări sau diferite perspective legate de planul de salarizare. Partea bună este că dacă angajații vin cu sugestii și idei, asta înseamnă că se implică în dezvoltarea companiei și că ești cu un pas mai aproape de finalizarea de succes la care speri.

Sărbătorește fiecare reușită

Majoritatea companiilor mulțumesc angajaților cumpărând pizza sau organizând grătare. Toată lumea a muncit din greu și obiectivele au fost atinse, iar asta înseamnă că este timpul unei pauze. Ai putea să organizezi un team building pentru a apropia acei oameni care s-au îndepărtat din cauza stresului de la job. Orice ai alege să faci, nu uita să le dovedești angajaților că le apreciezi efortul depus și că ești mulțumit de rezultatul de succes.

Nu uita că schimbările au un impact direct asupra oamenilor. Nu toată lumea reacționează în același mod la fiecare inițiativă și vor fi angajați care îți vor da bătăi de cap. Rolul tău ca lider este să faci cunoscute toate avantajele schimbărilor plănuite, dar și să demonstrezi că planul tău va fi benefic pentru fiecare om în parte.

Succesul inițiativei tale este posibil doar cu ajutorul echipei care lucrează pentru tine. Reține că angajații tăi vor fi cei mai afectați de schimbările pe care vrei să le implementezi. Încurajează flexibilitatea la locul de muncă, pentru că astfel cei care lucrează pentru firma ta se vor adapta mult mai ușor la schimbări, iar totul va decurge mai simplu.