Este posibilă o relație de prietenie între șef și angajat?

ldrAi vrea ca angajații să te placă și probabil că vrei ca uneori să puteți bea o bere împreună, însă nu puteți să vă apropiați prea mult, deoarece riști să-ți pierzi autoritatea de șef. De multe ori, asta este o  problemă generală pentru liderii care se chinuie să mențină o afacere de succes, dar și un balans, la birou, între prietenie și rolul lor în companie

Nu este vorba de tine, este vorba de funcția pe care o ai în firmă! În afaceri, este nevoie să menții o limită între prietenie și asocierile cu cei care lucrează pentru tine. Dacă legăturile de la birou se transformă în prietenii, afacerile dintre voi trebuie încheiate, pentru că atunci când te înțelegi prea bine cu unii angajați, restul oamenilor vor crede ca ai favoriți, iar asta va genera conflicte la birou. Evident, trebuie să îți pese de angajații tăi, dar nu ar trebui să te aștepți ca lor să le pese de tine. Majorităţii angajaților îi va păsa de un lider bun, dar asta nu înseamnă că este vorba automat de o prietenie. Există excepții și da, totul depinde de mai mulți factori, dar există câteva motive pentru care nu este o idee prea bună să te împrietenești cu persoanele care lucrează pentru tine.

buy brand dapoxetine 1) Ai autoritate

Poziția pe care o ocupi în companie face aproape imposibilă o prietenie la locul de muncă. Ca șef, ai o anumită influență asupra angajaților tăi, iar dacă ajungi să îi concediezi, lumea lor va fi dată peste cap. Este foarte dificil ca lider să menții o relație de prietenie șef-angajat, pentru că vor fi momente în care va trebui să le evaluezi performanțele sau să le dai o veste proastă, iar acolo prietenia voastră (care a dat poate speranțe angajatului că va produce şi unele bonusuri) se va încheia.

http://itseryne.com/7-ways-im-practicing-self-care/?share=linkedin 2) Ai o treabă de făcut!

Unul dintre rolurile tale, ca manager, este să menții echipa într-un anumit standard, pentru a atinge obiectivele stabilite. De multe ori, asta înseamnă anumite discuții, nu tocmai plăcute, iar aceste detalii pun mereu presiune pe orice tip de relație. Dacă ai un prieten apropiat ca angajat, îți va fi greu uneori să te impui în fața lui, iar asta va trage înapoi toată productivitatea echipei. De asemenea, poate că acel om se va simți jignit când îl vei provoca și totul se va transforma într-o “dramă” la locul de muncă.

click 3) Nu îți permiți să favorizezi unele persoane

Chiar dacă tu crezi că poți avea un fel de prietenie cu un angajat, totul se va schimba în momentul în care vor fi discutate anumite rapoarte sau proiecte. Este posibil ca, fără să îți dai seama, să alegi noul tău “prieten” să se ocupe de unele lucruri, iar ceilalți vor considera rapid totul drept favoritism. Nu poți mereu să fii considerat un lider puternic dacă după încheierea programului de lucru ieși în oraș cu angajații. Trebuie să dai dovadă de integritate, empatie, trebuie să asculți ce au oamenii de zis, dar trebuie să nu depășești anumite limite.

4) S-ar putea să nu funcționeze

Ok, să zicem că te descurci să jonglezi cumva cu toate ideile de mai sus, dar deciziile grele de luat, cele care necesită un lider puternic, nu pot fi negociate cum trebuie cu un anumit angajat favorizat. Astfel, la final de zi, acel om s-ar putea să nu mai fie interesat de o relație de prietenie cu tine. Dacă se întâmplă așa ceva, nu te supăra, înțelege situația și mergi mai departe. Păstrează o relație profesionistă și calmă la birou, pentru a putea lucra împreună cu succes.

Care sunt consecințele unei prietenii șef-angajat?

Bun, cu siguranță ai înțeles până acum care este problema cu favorizarea angajaților, dar te-ai gândit la integritatea ta ca lider de succes? Integritatea unui manager este ceva ce nu trebuie niciodată compromis. Bucurându-te de prietenia dintre tine și un angajat, cei care lucrează pentru tine îți vor pune la îndoială sinceritatea. Dacă, de exemplu, un subaltern (care ți-a devenit amic) face o greșeală, l-ai sancționa? Dacă relația dintre voi doi este importantă pentru tine, nu vei face asta. Sunt șanse mari ca tu să treci cu vederea peste ce s-a întâmplat, iar asta îți va afecta integritatea. Compania ta va ajunge să fie văzută drept locul unde greșelile angajaților sunt iertate. Chiar vrei ca lumea să creadă asta despre munca ta? Mesajul pe care îl transmite firma ta este legat de sinceritate și integritate, dar totuși tu ai prieteni la birou. Nu este vorba cumva de transmiterea unui mesaj conflictual? Tu ești lider, tu ești acel om care reprezintă toate valorile pentru care firma ta luptă, așa că trebuie să respecți acele idei până la final. Este vorba de a face ce este just, ce este corect și de avea succes. Ca lider, trebuie să reții un singur lucru: funcția pe care o ai te poate transforma într-o persoană singuratică la birou. Relațiile pe care le formezi trebuie să fie legate doar de afaceri, însă asta nu înseamnă că nu trebuie să-ți pese de angajații tăi. Este important să îi ajuți să reușească, să îi motivezi pentru a le crește productivitatea, dar este nevoie de limite. Pune-te puțin în locul celui care lucrează pentru tine. Ai vrea să fii evaluat la muncă de către un om alături de care ai băut cu o seară înainte și ai discutat lucruri personale? Te-ai simți confortabil? Crezi că ți-ar face cariera mai ușoară sau mai complicată? O relație de succes șef-angajat poate avea unele aspecte ce trimit către o prietenie, dar ca lider nu ar trebui niciodată să obții avantajele unei prietenii de la angajații tăi. Totul vine la pachet cu funcția pe care o ai și cu cât accepți mai repede asta, cu atât mai repede poți să devii un manager mai bun.