Este timpul să (re)câștigi încrederea angajaților tăi! Ai un plan de atac?

trust-300x202Încrederea se referă la acele lucruri care trebuie făcute corect și este nevoie de luni, poate chiar ani, pentru a putea fi câștigată. Din păcate, încrederea se poate pierde peste noapte, iar uneori este chiar imposibil de recâștigat.

Unele persoane par să fie făcute pentru a oferi sprijin când ai nevoie de ajutor, iar acest lucru este esențial când vine vorba de afaceri. Acești oameni atrag atenția când vorbesc, oferă încredere și toată lumea are o părere bună despre ei. Chiar și când greșesc, cei din jur consideră că este de fapt vorba despre o neînțelegere.

Superiorii tăi, cei care lucrează pentru tine sau colegii de birou, au încredere în tine? Cum îi vezi tu pe ei? buy gabapentin online forum Încrederea stă la baza respectului și a loialității. Lipsa acestui sprijin creează tensiune și comportament negativ, iar asta nu este bine deoarece productivitatea poate scădea, iar echipa se poate destrăma.

Trebuie să analizăm puțin următoarea situație: Andrei se prezintă la o companie cu un CV impresionant, iar toată lumea crede că este mai mult decât competent pentru a face față job-ului. În timp, ajunge singur să își distrugă reputația creată la început.

Andrei a spus că este un om serios și că poate să respecte cerințelor de la birou. Nu s-a ținut de cuvânt și a făcut în așa fel încât să nu ducă la final niciun proiect care i-a fost alocat. Din perspectiva lui, ceilalți nu îi înțelegeau ideile propuse.

După o perioadă, colegii de echipă au început să se plângă de faptul că noul angajat nu ajută la nimic și că nu se ocupă de ce trebuie făcut. Nimeni nu mai avea încredere în el, iar toată lumea simțea frustrarea apărută din cauza lui Andrei.

Tu l-ai angajat, deci tu ca manager trebuie să te ocupi de această problemă. Dacă training-urile pentru diferite tipuri de comportamente nu funcționează, atunci trebuie să-l concediezi înainte ca lumea să aibă îndoieli legate de abilitățile tale de manager.

Dacă Andrei ar fi recunoscut de la început că nu se descurcă cu noul job, dacă ar fi spus că are nevoie de ajutor, atunci lucrurile ar fi fost diferite. Echipa a fost afectată de comportamentul lui, iar superiorii tăi nu vor mai avea încredere prea mare în tine când va fi vorba de angajat alți oameni. Este greu să treci peste ce s-a întâmplat, dar dacă știi cum să procedezi, situația se va îndrepta.

După cum am scris la început, încrederea este greu de câștigat, dar este și mai greu de păstrat. Sunt anumiți pași care trebuie urmați, iar în continuare, noi îi vom  enumera.

follow link 1) Fii sincer

În primul rând, este important să înțelegi că încrederea se bazează pe sinceritate. Încearcă să spui adevărul pentru că și minciunile mici sunt considerate tot dovezi de nesinceritate. Ai putea de asemenea să împarți diferite informații cu cei de lângă tine, chiar dacă ceea ce spui te poate dezavantaja. Îți recomandăm să nu minți când vine vorba de anumite rapoarte, să nu furi lucruri din birou sau de la colegi.

source site 2) Ține-te de promisiuni

Aici începe totul! Persoanele din jurul tău trebuie să știe că se pot baza pe tine când faci o promisiune. Dacă spui că faci ceva, atunci ține-te de cuvânt! Nu căuta scuze, iar dacă nu poți să finalizezi un proiect, atunci renunță la el.

Este bine de asemenea să fii punctual când au loc ședințe pentru că întârzierile atrag neîncredere. Uneori există situații care te fac să întârzii, dar nu trebuie să devină un obicei. Important: dacă nu ajungi la timp la job sau la ședință, cere-ți scuze și explică ce s-a întâmplat!

3) Fii excelent la ceea ce faci!

Liderii care reușesc să câștige încrederea angajaților trebuie să dovedească ce știu să facă. Competența construiește încrederea. Degeaba ești omul care mereu spune adevărul dacă până la sfârșit de zi nu reușești să finalizezi anumite proiecte fără ajutor. Sunt lucruri care se învață în timp așa că încearcă să fii cel mai bun.

4) Îți place job-ul tău?

Dacă ești pasionat de munca pe care o depui, atunci te vei simți determinat să înveți tot mai multe. În momentul în care vei vrea să faci o diferență și să fii acel om care schimbă lucrurile, atunci cei de lângă tine își vor da seama că ești potrivit pentru rolul de lider și oamenii se pot baza pe tine.

5) Îți pasă de cei alături de care lucrezi?

Antreprenorii de succes care se chinuie să recâștige încrederea celor din jur trebuie să învețe să ofere compasiune. Este important să arăți celor care lucrează pentru tine că îți pasă ce se întâmplă cu ei și că nu îi vezi doar ca simpli pioni în firma ta.

Încearcă să motivezi oamenii, să îi ajuți să descopere acele calități care îi fac să înțeleagă de ce lucrează în companie. Toată lumea vrea ca proiectele să fie terminate cu succes, așa că oferă training-uri angajaților tăi pentru a-și dezvolta abilitățile. Este bine să te lupți pentru a transforma un grup de oameni simpli, într-un grup de oameni de succes! Dacă tu faci asta pentru angajații tăi, atunci ei te vor vedea cu siguranță drept o persoană de încredere care trebuie urmată. Ascultă când persoanele din birou discută despre o problemă apărută și nu țipa la ei la fiecare greșeală făcută.

6) Ești pregătit să împarți?

De multe ori, există cel puțin o persoană care are nevoie de ajutorul tău la birou și doar tu poți oferi soluția necesară când apare o problemă. Tu ești șeful și nu ai mereu timp să te ocupi de fiecare situație care apare la munca. Vrei ca oamenii pe care îi plătești să fie în stare să se descurce singuri, dar i-ai învățat vreodată exact ce trebuie făcut?

Știm că te-ai chinuit ani întregi să dobândești anumite cunoștințe și da, poate că nu a fost nimeni acolo care să te ajute să înțelegi unele lucruri. Asta înseamnă că trebuie să te comporți la fel cu cei care vor să învețe?

Oamenii au tendința de a nu avea încredere în acele persoane care nu vor să împartă cunoștințe, detalii sau secrete. Dacă ții totul pentru tine, rezolvarea situației nu va apărea la fel de repede precum ai vrea, iar angajații tăi nu vor știi cum să te ajute.

Așa că împarte-ți ideile sau contactele deținute pentru că nu este totul despre tine. Totul va decurge mult mai bine dacă îți lași angajații să te ajute, iar pe viitor vei observa că nu vei mai fi chemat la fiecare problemă apărută.

Pat Mayfield, specialistă în obținerea de rezultate și soluții în afaceri, consideră că șeful trebuie să fie un exemplu și o persoană responsabilă. Mayfield a adăugat că cel mai bine este ca managerii să se concentreze pe găsirea unor soluții sau pe identificarea problemelor în loc să acorde atenție detalii nefolositoare.

Încrederea este un lucru dificil de câștigat, iar dacă ai greșit de multe ori, vei avea o luptă grea de dus. Trebuie să cedezi, să nu crezi că ești centrul universului și să ajuți. Dacă lumea vede că îți schimbi atitudinea, că vrei să înțelegi nevoile celor din jurul tău, atunci ai șanse de a recâștiga ce ai pierdut într-un moment de nesinceritate. Este totuși nevoie de răbdare, de transformări comportamentale și de o altă viziune de înțelegere a ideilor. Nu este imposibil, dar este bine să acorzi timp celor de lângă tine și să nu grăbești lucrurile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *