Gândește înainte să răbufnești! Furia ta afectează productivitatea angajaților!

furios

A fi manager poate să fie un lucru extrem de frustrant. Ai nevoie ca echipa ta să muncească din greu, să se descurce și să facă lucruri relativ simple, dar de multe ori planurile nu merg cum ai vrea. În schimb, toate proiectele durează mai mult decât ai anticipat, iar echipa ta face greșeli mari care ar fi putut fi evitate foarte ușor. Angajații tăi nu fac ceea ce vrei tu și asta poate să fie frustrant. Nu există manager pe lumea asta care să nu vrea din când în când să urle la angajații săi.

Totuși, furia nu este o calitate demnă de un șef de succes. Nu poți convinge oamenii să fie mai devotați proiectelor dacă urli și dacă îi ameninți pentru că frica nu motivează angajații! Problema este că de multe ori vei aduna atâtea frustrări încât vei “exploda” în momente cheie, iar din o astfel de reacție, nu poate să iasă nimic bun.

Ca antreprenor, trebuie să răspunzi la următoarele întrebări:

1) Care sunt așteptările tale când vine vorba de angajați? Atât la modul individual cât și la modul colectiv?

2) Care sunt resursele de care oamenii au nevoie pentru a atinge sau depăși acele așteptări?

3) Care sunt consecințele (atât bune, cât și rele) ca urmare a atingerii, depășirii sau a eșuării așteptărilor?

În momentul în care lași nesiguranța, frica și neîncrederea la o parte, vei putea să răspunzi la întrebările de mai sus eliminând emoțiile din afacerea ta și automat, din comportamentul tău. Comunicarea clară și consistentă este cheia succesului. Dacă vrei ca echipa ta să reușească, atunci trebuie să oferi toate resursele de care este nevoie. Una dintre aceste resurse este încurajarea, iar alta este suportul, însă cea mai importantă resursă este încrederea pe care o oferi angajaților tăi.

În momentele în care dai dovadă constant de stări de nervozitate și te exteriorizezi mai ales în public, de față cu toată lumea, nu ajuți creșterea productivității celor care lucrează pentru tine. Ce se întâmplă cu oamenii tăi în acele momente în care țipi?

1) Îți înveți angajații să nu gândească

Managerii sunt de multe ori deranjați de faptul că cei care lucrează pentru ei nu depun niciun efort în plus pentru a rezolva un proiect și că toată lumea face lucrurile într-un mod mecanic. Dacă tu ridici vocea la un angajat, acesta nu se va mai gândi că poate să facă lucrurile altfel. Pentru a face asta, trebuie să se simtă încrezător și să știe că are voie la opinii diferite. Însă, dacă o greșeală rezultă în atenționare publică, atunci omul respectiv își va pierde încrederea și nu va mai îndrăzi să facă ceva diferit. Asta înseamnă că acel subordonat la care tu ai urlat azi dimineață se va concentra doar pe a rezolva proiectele într-un mod sigur, comun și care nu necesită prea multă gândire în afara cutiei.

2) Angajații nu mai sunt productivi

Dacă cineva este nervos pe o persoană, tendința automată a omului este de a reacționa cu aceeași furie cu care a fost “atacat”. Totuși, tu ești șeful, deci un angajat pe care te-ai enervat nu poate răspunde în același mod.

Da, adevărul este că nu va riposta pe loc, dar în mintea omului la care ai țipat, toate acele cuvinte au rămas acolo și astfel sentimentul de furie nu va dispărea. Acea stare de nervozitate se va transforma în lipsă de productivitate. Toate ideile vor “fierbe” în mintea lui, va fi nervos pe companie, iar într-un timp foarte scurt va ajunge să se gândească că este mai bine să își dea demisia.

3) Îți pierzi autoritatea de șef

Dacă ești în mod constat nervos pe echipa ta, aceștia se vor uni pentru a căuta înțelegerea de care au nevoie. Își vor da ochii peste cap când vei fi cu spatele la ei, își vor spune că ei au dreptate și că tu greșești sau vor socializa mai mult cu acele persoane cu care te-ai comportat irațional. Vor face asta pentru că echipa ta este formată din oameni care înțeleg prin ce trece acel coleg și pentru că sunt supărați.

După o perioadă, indiferent de ce vei face sau vei spune, echipa ta se va gândi automat că greșești. Autoritatea și abilitatea ta de a conduce vor dispărea.

4) Angajații tăi nu vor mai lucra în echipă

Da, este adevărat că oamenii se vor uni pentru a discuta despre tine când nu ești atent, dar o stare de neliniște va “bântui” holurile birourilor. Ideea este că nimeni nu va vrea să te mai audă cum țipi, iar asta înseamnă că se va forma o “bătălie” pentru a-ți câștiga simpatia. Angajații tăi își vor da seama că cel mai bun mod de a-ți evita furia, este să te redirecționeze către alte persoane. Toate aceste idei îi vor face pe angajații tăi în timp să se întoarcă unul împotriva altuia.

“Un șef bun își ajută angajații să realizeze că au mai multe abilități decât cred că au deoarece astfel își vor face treaba mai bine decât ar fi crezut că o pot face.” Charles Erwin Wilson

Bun, ai înțeles care este efectul reacțiilor tale nervoase la birou, dar de ce simți cu adevărat uneori că trebuie să “explodezi”? Sunt lucruri pe care le gândești sau pe care le faci și care te afectează mai mult decât crezi.

Dacă ești nesigur ține asta pentru tine

Nu este problema angajaților tăi să știe cum te simți în anumite momente și dacă te descarci pe ei, vei face lucrurile mai rele decât sunt. Pe lângă asta, riști ca acei angajați foarte buni să te părăsească pentru că știu că nu merită să fie tratați astfel. Vei ajunge singur sau doar cu oamenii care nu se pricep prea bine la ceea ce fac. Nu pare o atitudine prea bună pentru a atinge succesul nu?

Dacă nu ai încredere în angajații tăi că își fac treaba, atunci de ce i-ai angajat?

Serios vorbind, angajarea este primul pas. Nu poți lua în echipă pe oricine. Trebuie să angajezi oamenii potriviți, care știu ce fac și care știu să se descurce în situații de criză. Primul pas este să îți reamintești care este viziunea ta. Asta înseamnă că alegi să comunici în funcție de ceea ce vrei să obții. Înainte de a “ataca” persoana din fața ta, întreabă-te dacă ceea ce vei spune (sau face) te va ajuta să îți atingi scopul. Dacă răspunsul este nu, atunci nu o face!

În ultimul rând, gândește-te că toată lumea trebuie să se aleagă cu ceva

Asta înseamnă că dacă angajații tăi sunt fericiți, atunci și afacerea ta va avea succes. După cum am scris la început, trebuie să te asiguri că oamenii tăi au parte de tot ce au nevoie pentru a atinge succesul (oferă training-uri, oferă acces pentru a afla ultimele știri fiscale sau organizează team building-uri).

În momentul în care comunici într-un mod pozitiv, atunci îți ajuți echipa să reușească. Dacă nu poți să găsesști o soluție pentru a trata oamenii cu respect și pentru a-i încuraja, atunci angajează un om care să se ocupe de echipa ta. Nu lăsa ca firma pe care ai construit-o să fie distrusă din cauza comportamentului neadecvat sau din cauza stărilor pe care le ai în anumte momente.