Gata ziua de lucru! Ai totul pregătit pentru mâine?

working day

Mai este puțin și poți să pleci acasă! Te uiți constant pe ceas, minutele trec greu, dar nu mai este mult și ziua de lucru s-a terminat! Ai avut parte de mute proiecte, iar când te uiti pe birou îți dai seama că și maine o să fie totul la fel de greu. Ești sigur că așa vrei să îți petreci ultimele minute din zi la birou?

Ești un profesionist și un om de succes, dar în ultimul timp ceva nu merge bine și nu pari să termini niciun proiect început. Este timpul să te organizezi și să decizi care lucruri au prioritate și care nu. Nu ar trebui să consideri ziua de lucru încheiată până când nu ai un plan pentru maine. Îți vei mulțumi pentru asta!

Michael Woodward, autor al cărții “The YOU Plan”, este de părere că “încheierea zilei de lucru într-un mod pozitiv este un detaliu important pentru a face o tranziție psihologică mai ușoară spre partea personală a vieții.” În continuare vom discuta despre câteva lucruri pe care ar trebui să le faci în fiecare zi înainte să pleci de la birou:

http://totalaoc.com/special-approvals 1) Aruncă un ochi peste lista cu lucrurile pe care trebuie să le faci astăzi

Asigură-te că totul merge conform planului și că ai făcut majoritatea lucrurilor de pe listă. Dacă nu ești mulțumit cu ce ai realizat, atunci încearcă să rezolvi unele detalii înainte să pleci acasă. Astfel îți salvezi dimineață următoare și te vei putea ocupa de ce a rămas.

http://arc-theatre.com/?page=auditions-2 2) Organizează-ți programul pentru ziua următoare

Ce vrei să realizezi mâine? Care sunt lucrurile care au nevoie de o rezolvare urgentă? Formează o listă cu planurile tale pentru mâine și las-o undeva la vedere pentru a nu uita de ea. Evident, este posibil ca de dimineață să adaugi alte idei pe listă, dar este bine să ai un plan format din timp pentru că te ajută să te organizezi.

Nu uita să treci pe listă și întâlnirile sau ședințele programate pentru a doua zi. Nu îți va plăcea dacă în dimineața următoare vei descoperi că ai întârziat la o ședință importantă.

http://evado.com/2012/05/ 3) Ai lăsat totul în ordine?

Nimănui nu îi place să se apuce de făcut curățenie când ajunge la birou, mai ales dacă sunt lucruri urgente de rezolvat. Înainte de a pleca pe ușă, de ce nu ai încerca să strângi toate acele ghemotoace de hârtie care s-au adunat pe biroul tău? Poate consideri că aceste lucruri sunt doar detalii care nu contează, dar te vei simți mai productiv a doua zi dacă găsești ordine pe birou.

Totuși, degeaba totul arată ok lângă tine dacă în căsuța ta de email totul este pus la “grămadă”. Șterge toate acele invitații care acum nu mai sunt folositoare și toate mail-urile neimportante. Trebuie să te concentrezi la proiectele care contează și nu poți face asta dacă durează mult de fiecare dată să găsești mesajul cu detaliile necesare.

4) Fii sigur că ai terminat ce aveai de făcut

Nu este nimic mai rău decât să ai acel sentiment care îți spune că mai ai ceva de făcut. Woodward sfătuiește antreprenorii să fie siguri că au terminat acele mici proiecte de care se pot ocupa repede. De ce? Nu durează mult să răspunzi la un mail sau să dai un telefon și chiar dacă sunt lucruri mici, s-ar putea să uiți de ele și să regreți mai târziu. De ce să le lași pe mâine când poți să le faci astăzi?

5) Ce ai reușit să faci astăzi?

Michael Kerr, expert in coaching, consideră că cel mai bun mod de a încheia o zi de lucru cu zâmbetul pe buze este să notezi toate lucrurile pe care le-ai terminat cu succes. Astfel, te vei simți mult mai fericit la final de zi știind că nu ai pierdut multe ore în fața unui calculator.

Cel mai bun moment al zilei pentru a nota toate reușitele este atunci când mai ai puțin și pleci pe ușă. De ce să mergi acasă încruntat,simțindu-te epuizat, când poți să faci asta cu un zâmbet pe buze și cu o stare de mulțumire?

6) Ai uitat de colegi?

Dacă ai închis calculatorul și ai ieșit pe ușă fără prea multe cuvinte, înseamnă că ai uitat de toată lumea din încăpere! Kerr sugerează că este important să creezi o rutină și anumite rituale la muncă pentru că te vor ajuta pe viitor.

Rutină înseamnă să îți saluți colegii la plecare sau chiar să faci o mică discuție. Da, poate crezi că vorbim aici de un detaliu neimportant,dar atitudinea la birou contează mai mult decât crezi. O conversație mică legată de ultimele noutăți în contabilitate, despre cele mai recente știri din economie sau alte idei legate de job va face o diferență imensă. Este mai bine să vorbești cu cei alături de care lucrezi înainte să “dispari” din birou, mai ales dacă ai  funcție de conducere.

7) Ignoră ultimele cerințe

Te pregătești să pleci și primești un telefon legat de un proiect sau primești un mail exact când vroiai să închizi calculatorul. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te întrebi dacă task-ul primit este atât de important încât să te convingă să rămâi.

Unii oameni vor să stea peste program, iar alții nu au avut timp toată ziua de acele task-uri, deci s-ar putea să nu fie ceva foarte important sau care să necesite o rezolvare urgentă.

8) Gândește-te la ceva pozitiv și apoi deconectează-te!

Amintește-ți de acel lucru bun care s-a întâmplat astăzi: ai ajutat un coleg, ai făcut un client fericit sau ai terminat cu succes un proiect la care lucrai de multe luni. “Ideea este să găsești ceva pozitiv care te face să te simți bine în legătură cu job-ul tău și să te asiguri că ai acel moment în minte înainte să ieși pe ușă.” este de părere Woodward.

Nu uita să te deconectezi de tot ce înseamnă muncă în momentul în care ai părăsit biroul. Nu trebuie să-ți fie frică să-ți închizi telefonul sau să nu mai răspunzi la mail-uri (evident, contează ce fel de job ai). Anunță colegii de birou că îți vei închide telefonul în momentul în care ai terminat programul pentru a nu crea probleme. Este important să încerci să fii prezent pentru prietenii și familia ta după ce ai terminat munca pe ziua respectivă și să îți stabilești anumite limite (dacă este posibil).

9) Mergi acasă!

Închide calculatorul, pune dosarele în ordine, închide  lumina și ieși pe ușă! Nu sta peste program pentru că te vei simți extenuat și nu vei mai fi productiv. Una este să muncești mult și alta este să devii dependent de job. Lasă unele task-uri pentru ziua următoare și bucură-te de restul zilei!

Mereu vor exista lucruri de făcut la birou în loc de număratul minutelor până când poți să “fugi”. Sunt multe detalii, sunt colegi sau șefi care depind de tine, deci totul trebuie luat în considerare. Nu pleca în momentul în care s-a făcut o anumită oră. Decide-te dacă totul este rezolvat, dacă ai planul de atac pentru mâine și dacă ai terminat task-urile importante. Acum poți să te bucuri de restul zilei!