Interviu cu doamna Raluca Stănescu

Reporter: Doamnă Stănescu, știu că societatea StarConfex 2000 Srl a fost înființată în anul 1994. Mi-ar plăcea tare mult să aflu ce anume ați reușit să realizați în tot acest timp?

Raluca Stănescu: Ca orice afacere pe care o iei de la zero, o crești în timp, ai grijă de ea. Această afacere este acum adult, pentru că am avut grijă de ea. Suntem printre singurii din București care facem cămăși bărbătești, la un anumit standard de calitate. Deocamdată am crescut numai pe plan național, dar intenționăm să ne extindem și pe plan internațional. În ultimii doi ani a crescut foarte mult calitatea prdusului nostru, a cămășilor pe care noi le facem și prin asta sperăm să reușim într-un final să ne extindem și pe piața externă.

R: Domeniul ales de dvs. este unul deosebit de interesant și mă întrebam așa, din pură curiozitate, ce anume v-a atras către acest domeniu de activitate? A fost pură coincidență sau există o poveste anume?

R.S: Din moment ce este afacerea familiei, asta m-a îndreptat către acest drum și mai mult decât atât știu că este o afacere care are potențial. Chiar dacă în România producția este în scădere, pentru că știi și tu că în ultimii ani s-au închis foarte multe fabrici, iar statul nu te ajută cu nimic, nu mai există nici personal, pentru că noi vrem să angajăm dar nu avem pe cine, rămâne totuși o afacere cu mult potențial.

R: Ciudat acest lucru! Știți cum spune, că este exact invers: candidați ar fi o mulțime, însă locurile de muncă lipsesc..

R.S: Da, sună paradoxal dar așa este. Știi cum este, acum în România toată lumea face facultate, nu mai există așa multe școli profesionale, nimeni aproape nu mai face o astfel de școală pentru a avea o profesie, cu toții merg la facultate. Chhiar dacă ai un IQ de 50 sau unul de 180, faci facultate și din păcate nu se mai face diferența nici între aceștia. Și unul care a terminat facultatea are pretenția să lucreze imediat pe un post foarte înalt. Iar pe mama am întrebat-o tot timpul, cum de și-a ales cel mai greu de fabricat articol de îmbrăcăminte, pentru că o cămașă are foarte multe operațiuni și sunt și materialele foarte bine și este mai greu de lucrat.

R: Mi-am dat seama din felul în care vorbiți că este un domeniu care vă atrage foarte mult, că sunteți pasionată de ceea ce faceți.. Aș vrea să știu care sunt cele mai mari satisfacții pe care le-ați primit în urma efortului depus?

R.S: Cea mai mare satisfacție este atunci când clientul îți spune că este mulțumit. Și tocmai de aceea, dacă știi că ai calitate, nu trebuie să rămâi doar la stadiul de nivel național. Acum noi lucrăm pentru un magazin din Bruxelles, dar nu cu brand-ul nostru. Ideal ar fi să te faci cunoscut tu, cu brand-ul tău. Asta probabil ar fi cea mai mare satisfacție.

R: Din câte știu eu, firma dvs.colaborează și cu Auchan, Carrefour, Metro, Real. Este adevărat? Ce îmi puteți spune de aceste colaborări?

R.S: Da, am lucrat cu Metro până acum ceva ani, în prezent nu mai colaborăm. Carrefour a fost principalul nostru client până în 2008 când au venit la conducerea Carrefour francezii și atunci au încheiat colaborarea cu noi și au băgat brand-ul lor, Tex, care este de altfel și singurul brand existent la articolele vestimentare. Am colaborat și cu Auchan, acum este ultimul sezon și apoi gata, pentru că nu mai suntem la nivelul pe care îl cer ei și nu mai putem continua. Ei vor să fie cantitate, calitate și foarte ieftin, însă noi, odată ce am crescut calitatea produselor noastre, nu putem să lăsăm același preț, prin urmare am sfârșit colaborarea. Lucrăm în prezent cu Real, lucrăm pentru Cavaliere și mai sunt două proiecte mari, iar pe lângă acestea mai avem și numeroase proiecte mici, colaborări cu poliția comunitară din Slobozia, SRI-ul, hotel Marriot, hotel Phoenicia și altele. Acum lucrăm pentru santal de exemplu și apoi vom începe proiectul pentru cei de la Euromaster, o firmă de anvelope. Proiectele de genul ăsta sunt oarecum mici, dar sunt constante.

R: Ținând cont de faptul că sunteți pe piață încă din 1994, sunt sigură că drumul până aici a fost unul destul de lung, cu multe suprize plăcute dar și numeroase obstacole. Mi-ați putea oferi câteva exemple în acest sens?

R.S: Da, păi în primul rând criza economică este un astfel de obstacol, pentru că multe firme au închis activitatea atunci. Și noi a trebuit să închidem pentru câteva luni activitatea dar ne-am reluat-o. Și apoi ar fi faptul că a renunțat Carrefour la noi. Era un flux enorm de produse pentru Carrefour. Înainte se vindea oricum altfel decât acum. Pe vremea când colaboram cu Carrefour, aveam și reduceri de prețuri periodice, nu neapărat reducerile estivale ci pur și simplu reduceri. Iar atunci când erau reduceri, aveam un flux de 10.000 de cămăși pe săptămână. Pe vremea aceea oricum se lucra altfel, aveam și noi personal mai mult, se lucrau circa 300 de cămăși pe zi, iar acum este posibil să ajungem undeva pe la 100 și un pic. Însă pe vremea aceea nu aveam calitatea de acum. Eu nu imi doresc să fim la nivelul de atunci, pentru că atunci aveam cantitate și nu calitate. Iar acum ne dorim să ne adresăm unul alt segment de cumpărători, unii mai selecți, unor persoane care știu să aprecieze produsul la adevărata lui valoare.

R: Spuneți-mi vă rog, care sunt principiile care vă guvernează activitatea?

R.S: Principiul pe care ne bazăm este livrarea calității. Dacă nu făceam acest pas, de a modifica această calitate a produselor, nu ajungeam aici. De la începutul anului lucrăm pentru Cavaliere, ei au venit la noi, nu ne-am dus noi la ei. Și ne-au căutat pentru calitatea produselor noastre. Pe lângă Cavaliere au venit și clienți mai pretențioși, care vând și mai scump. Ne dorim să fim cei mai buni, iar aici ne ajută clienții din ce în ce mai pretențioși. În rest, cred că este bine să fii optimist în viața.

R: Care este cel mai mare vis al dvs.?

R.S: Cel mai mare vis este să avem magazinul nostru într-un magazin european. În România avem unul, în Focșani, dar îmi doresc un magazin mai frumos, cu un alt target, mai select.

R: Din ce am discutat și cu alți omologi de-ai dvs. știu că mediul aceasta al afacerilor este unul deosebit de setresant și solicitant. Cum reușiți să vă relaxați?

R.S: Familia cred că te relaxează și casă. Cred că fiecare dintre noi ar trebui să aibă un loc anumite unde să meargă și să găsească o persoană care să-l ajute să se restarteze. Oricum, eu am realizat că noi ne stresăm pentru multe lucruri inutile. Ne pierdem în detalii. Și ce dacă nu reușim să livrăm cămășile la timp? Asta este, sunt lucruri mult mai importante în viață. Nu putem mai mult, nu că nu vrem.

R: Dar cum reușiți să îmbinați viața personală cu cea profesională?

R.S: La mine viața personală este și profesională, pentru că lucrând cu familia face parte integrantă din asta. Este ușor din punctul ăsta de vedere. Și nu este un job stresant.

R: Îmi dau seama că până acum v-ați confruntat cu numeroase situații, plăcute sau mai puțin plăcute. Care au fost punctele forte si punctele slabe care s-au remarcat în activitatea dvs?

R.S: Cu siguranță colaborarea cu Carrefour a fost un punct forte în activitatea noastră, dar și șutul primit în fund, pentru că datorită acestui șut avem acum o alta calitate a produselor. Un alt punct foarte este faptul că mama știe asolut tot ce există despre acest domeniu. Și, ca să nu uit, un alt punct foarte îl reprezintă utilajele pe care le avem. Bine, nu avem masă de croit , însă în rest avem tot ceea ce este necesar și de ultimă generație. Deoccamdată, partea asta de croit și de tăiat mama o face. Contează foarte mult ca omul care se apucă de ceva, să se țină până la capăt. Mama știe foarte multe ascunzișuri, fiind de 18 ani în acest domeniu. Ca și punct slab, cred ca a fost calitatea anterioară.

R: Care ar fi rețeta acestei afaceri doamnă Stănescu?

R.S: Muncă multă, implicare și pasiune. Dar în primul rând e pasiunea. Dacă n-o faci cu pasiune, nimic nu iese. Mama mea nu a făcut nici un curs anume, ea pur și simplu își cumpăra revista Burda și se apucă singurică de croit. A făcut totul singură, a fost dintotdeauna pasionată de chestia asta.

R: Există o anumită persoană care v-a călăuzit pașii în viață? Cineva pe care ați urmat ca și model?

R.S: Da. Evident, mama mea este persoana care mi-a călăuzit pașii în viață. Chiar dacă nu venea acasa devreme, ce am avut de învățat de la ea a fost bun întotdeauna. Modelul meu în viață se compune din mai multe elemente și trăsături pe care le adun de la mai multe persoane.

R: Cum reușiți să vă promovați afacerea?

R.S: Avem un site, este în construcție în momentul de față și nu se va mai numi starconfex.ro ci ceva de genul cămașăbărbați.ro și va fi un magazin online, un site de shopping. Momentan am ales mediul online deoarece este cel mai rapid mod de promovare dar și cel mai accesibil din punct de vedere financiar. Am ales să fac promovare și pe facebook, abia am realizat acest profil de facebook dar sper să meargă această promovare.

R: De unde numele StarConfex 2000? Care este povestea?

R.S: În primul rând brand-ul nostru este Rinascendo, care înseamnă renaștere, exact ce am făcut noi în 2008, iar StarConfex 2000 a fost de dat de mama mea, probabil fiindcă anii 2000 se apropiau și toată lumea îi privea așa ca pe ceva extrordinar și astfel a vrut să fie în pas cu moda. Poate că StarConfex este un nume puțin mai comunist așa însă eu sunt de părere că reprezintă autenticitate.

R: Mai am o singură întrebare, doamnă Stănescu. Ce anume ați fi vrut să vă mai întreb și v-ar fi plăcut să îmi răspundeți?

R.S: Cred că nimic.

R: În concluzie..produsele Starconfex se găsesc în…

R.S: ..Real, la Cavaliere, unde mai sunt strecurate și câteva cu brand-ul nostru și în Focșani, în magazinul nostru. Și în curând și online.

Realizator: Andra Ghiorghică

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *