Nu te lăsa manipulat de anxietate! Află cum poți să supraviețuiești agitației job-ului!

anxietateAgitația, neliniștea sau încordarea sunt trăiri tipice ale antreprenorilor. Nu contează cât de sigur ești pe afacerea ta, la un moment dat va trebui să te confrunți cu anxietatea job-ului. Chiar și managerii de succes știu ce înseamnă acea frică în mijloc de noapte când nu sunt siguri dacă vor reuși să plătească salariile peste o săptămână.

Anxietatea te poate extenua psihic, dar și fizic. În scurt timp vei avea parte de insomnii, iar deciziile proaste își vor face apariția. Sunt șanse ca 1 din 9 angajați de la compania ta să sufere la un moment dat de această stare de neliniște. Dacă nu se acționează rapid, productivitatea persoanei respective va scădea, iar cerințele job-ului vor părea mult mai complicate.

Oana M. a simțit presiunea muncii depuse timp de câteva săptămâni. Avea o funcție de conducere și era nevoită să să se ocupe de multe proiecte, iar majoritatea deciziile depindeau de felul în care aborda problemele. Lumea aștepta ca ea să spună care este următorul pas, iar situațiile dificile se adunau și erau prea multe lucruri la care nu făcea față.

Oana a început să se simtă obosită, extenuată și simțea că inima îi bătea extrem de puternic. După ce a reușit să analizeze ce i se întâmplă, a realizat că munca îi afecta sănătatea, dar și că job-ul nu mai era ce vroia de la cariera sa. Astfel, într-un moment de presiune maximă, Oana și-a dat demisia și a hotărât că are nevoie de o vacanță prelungită.

Problema este că tu nu ar trebuie să reacționezi la fel! Da, anxietatea își spune mereu cuvântul, dar trebuie să iei măsuri înainte a ajunge să-ți urăști locul de muncă.

Care sunt simptomele care trebuie să-ți atragă atenția? Ei bine, imaginează-ți că poți ajunge atât de stresat și nervos încât îți pierzi concentrarea; încât oboseala nu te lasă în pace, iar irascibilitatea este mereu prezentă. Poți chiar să ajungi extrem de îngrijorat (pentru orice) și să ai reacții exagerate. Dacă senzația de nod în gât nu îți dispare sau dacă transpiri în mod excesiv, atunci înseamnă că suferi de anxietate.

Bun, nu trebuie să te panichezi și mai tare acum, pentru că o să înrăutățești situația și nu, nu încerca să-ți dai demisia! Respiră adânc și citește în continuare articolul pentru că există soluții, iar noi le vom enumera.

Julie Gurner deține un doctorat în psihologie și a precizat faptul că oamenii au tendința de a agrava munca lor și rămân blocați în anumite idei distructive. Gurner a spus că majoritatea oamenilor nu își dau seama că situațiile în care se află nu cauzează starea de anxietate; totul este indus din cauza gândirii pe care aceștia o au.

După cum probabil știi deja, viața de antreprenor îți poate oferi satisfacție, libertate, securitate din punct de vedere financial, dar și anxietate. Punerea pe picioare a unei afaceri poate fi un proces care merită agitația, însă există acea frică de care încerci mereu să scapi: frica de a pierde totul.

Încearcă să îți relaxezi mintea și să comunici cât mai mult cu cei din jurul tău. Este important să menții legătura cu clienții, dar și cu cei alături de care lucrezi. Când ești prea concentrat pe ceea ce faci, este foarte ușor să te pierzi în idei și să faci greșeli. Încearcă de asemenea să nu rămâi prins în erorile făcute în trecut și concentrează-te asupra prezentului folosindu-te de creativitate și de soluții pentru diferite planuri.

Lasă-ți mintea să “transpire”, nu doar corpul! Suntem siguri că știi foarte bine că atunci când nu dormi cât trebuie, când mănânci nesănătos, când bei prea multă cafea sau când nu faci destule exerciții, este foarte ușor să ajungi depresiv sau să intri într-o stare continuă de anxietate.

Așa că mergi la sala, aleargă prin parcuri sau pur și simplu încearcă dimineața câteva exerciții cardio. Trebuie să-ți menții creierul în formă și să nu stai toată ziua pe scaun la birou.

Un studiu efectuat la Universitatea Illinois a dovedit faptul că șefii care nu depun niciun fel de efort fizic (sau nu destul) au tendința de a fi mai “agresivi” cu angajații.

Înțelegem faptul că ești ocupat, dar știi de câte ore de sală ai nevoie pentru a elimina propriile frustrări într-un mod mai puțin distructiv? Pregătește-te să fii surprins: conform cercetătorilor  exercițiile de nivel mediu efectuate de două ori pe săptămână sunt de ajuns. S-a descoperit de asemenea că nu este foarte important tipul de exercițiu efectuat, important este ca omul să depună efort fizic.

Învață să te mulțumești cu ce ai pentru că dacă te plângi constant că îți lipsește ceva, nu te vei simți niciodată fericit.  Vrei ca firma ta să fie cea mai bună și să ai succes, dar uneori nu trebuie să analizezi toate detaliile sau să faci presiuni exagerate (asupra ta sau a celorlalți). Mulțumește-le angajaților din când în când pentru că te ajută la rezolvarea anumitor probleme și concentrează-te mai mult pe aspectele pozitive, decât pe cele negative.

Planurile ajută la prevenirea stresului. Dacă știi exact ce ai de făcut, nu vei mai suferi din cauza anxietății job-ului și te vei simți încurajat să continui ceea ce faci. Astfel vei putea să te gândești la soluții pentru unele proiecte pentru că știi ce urmează să faci, în loc să te sperii de necunoscut.

Care este cel mai rău lucru care se poate întâmpla? Evident, nimeni nu vrea să se concentreze pe efectele negative, dar trebuie să fii sincer!  Nu poți să ai o atitudine pozitivă mereu sau nu găsești lucruri care să îți ridice moralul.

Riscul de eșec va fi prezent și este important să conștientizezi asta. Uneori acest risc este mic pentru că vei pierde puțini bani sau nu vei rezolva totul până la o anumită dată. Alteori riscul poate să fie uriaș și să pierzi totul. Nu contează cât de grave sunt consecințele deoarece trebuie să nu uiți că ceva rău se poate întâmpla și este important să fii pregătit pentru asta.

La muncă, anxietatea se poate instala destul de rapid, iar asta înseamnă numai probleme peste probleme. Specialistul în psihiatrie, Jeffrey P. Kahn, a recomandat celor care cred că suferă de anxietate să își ofere momente de pauză de la muncă ascultând muzică, practicând diferite sporturi sau meditând. Kahn a mai sugerat că este important să discuți cu persoanele alături de care te simți bine; persoanele în care ai încredere. În momentul în care observi că tehnicile de relaxare nu funcționează, abia atunci ar trebui probabil să ceri sfatul unei expert pentru că trebuie să rezolvi problemele cu care te confrunți.

Totuși, nu uita că totul depinde de modul în care tu gândești și că trebuie să privești unele lucruri din perspective pozitive. Da, este greu să fii optimist mereu și nimeni nu îți cere asta, dar încearcă să alungi toate gândurile negative care vor să te domine. Totul nu e chiar atât de negru pentru că există o parte bună la orice problemă apărută.

Așa că zâmbește, aleargă prin parc și socializează cu cei din jurul tău pentru că anxietatea nu te ajută pe drumul spre succes!