Obicei periculos: HAI SĂ LAS PE MÂINE CE POT FACE AZI!

eficienta

Să mai dormi 5 minute? Să mai faci o pauză de țigară? Să dai telefonul acela urgent abia când te întorci de la masa de prânz? Să mai vezi un episod din serialul tău preferat înainte de a te apuca de bilanțuri? A amâna lucrurile importante de dragul mărunțișurilor este o nevoie oarecum firească, dar foarte costisitoare pentru un antreprenor cu planuri mari. Succesul și targiversarea lucrurilor importante nu au loc la aceeași masă! Dacă pentru copii și adolescenți e relativ firească nevoia de a se sustrage uneori de la teme pentru a mai da o tură pe Facebook sau pentru a se delecta 5 minute cu jucăriile preferate, astfel de comportamente aduc deservicii majore adulților care visează la succes profesional și dezvoltare personală. De ce se întâmplă și cum să combatem tendința de a lăsa pe mâine ce putem face azi? Află din rândurile de mai jos !

click here Amânatul lucrurilor, o boală clasică

A-ți fi greu să te apuci de lucruri noi sau a lăsa pe mai târziu sarcini care aproape ”ard” sunt apucături vechi de când lumea. De pildă, Oscar Wilde spunea: ”nu las pe mâine ce pot face… poimâine”. Azi, în contextul în care societatea este supra-specializată, ne confruntăm cu o dilemă: avem, pe de o parte, o mulțime de sarcini care cer timp și skill-uri foarte elaborate, iar pe de altă parte, o mulțime de lucruri care să ne abată atenția de la sarcinile important. Gadget-uri, programe de entertainment foarte captivante, mii de prieteni pe Facebook, mii de variante pentru cină, pentru nuntă, pentru citit, pentru vacanțe, pentru periuța de dinți… Suntem copleșiți de obligația de a lua permanent decizii și este normal ca, din când în când, să alegem drumul ușor în locul obligațiilor de oameni mari. Dar când timpul înseamnă bani, orice minut de pauză luată suplimentar (de tine sau de angajații tăi) se vede în conturile tale. Așadar, e cazul să lenevești cu măsură! Iată pașii:

here Nu te ascunde după deget

Dacă pentru un angajat e mai ușor să accepte că fentează timpul și sarcinile de serviciu, pentru persoanele cu un statut profesional mai înalt (antreprenori, manageri), poate fi problematic să-și recunoască tendința de a tăia frunze la câini. Totul începe cu a fi cinstit cu tine! Nu te va pune nimeni la colț și nici nu te va arăta cu degetul în firmă pentru că ți-ai dat seama de această tendință de a nu te focaliza pe ceea ce ai de facut, dimpotrivă! Observă de câte ori te întrerupi din sarcini pentru a-ți verifica telefonul, a bea apă, a răspunde la mail-uri sau a verifica dacă e totul ok în biroul angajaților tăi. Deși par lucruri importante, dacă le faci în timp ce ești deja implicat într-o sarcină, sunt doar uși prin care să te sustragi, fie și pentru 5 minute, de la obligații. Acceptă acest lucru, spune-ți că e cazul de-o schimbare și treci la treabă! Succesul fără efort este doar un vis ușor de spulberat…

buy accutane isotretinoin online Liste

Atunci când vrem să schimbăm un comportament care nu este de succes, primul pas constă în conștientizarea lui, apoi în detectarea situațiilor când tindem să îl manifestăm și, ulterior, în substituirea acestuia cu comportamente dezirabile. Pentru început, e nevoie să faci o mică analiză a unei zile obișnuite din viața ta. Ce fel de sarcini eviți? La ce ore din zi tinzi să amâni lucrurile mai mult? Ce preferi să faci în acele momente? Cum te simți când vezi cât de mult îți ia o sarcină relativ banală, pe care ai fi terminat-o la timp și nu după 2 ore suplimentare la birou dacă n-ai fi luat atâtea pauze? Cu cât lucrurile îți sunt mai clare în cap, cu atât strategia ta de schimbare va fi mai bine pusă la punct.

În afara unei liste de observații, încearcă să faci o listă cu obiective de schimbare pe termen scurt și mediu: o zi, o săptămână, o lună. De exemplu, poți să-ți stabilești ca obiectiv pentru o zi să duci la capăt o sarcină de două ore fără a intra pe mail și fără a verifica ce mai e pe Twitter. Ca obiectiv săptămânal, poți să-ți propui să nu iei mai mult de 3 pauze pe zi, oricât de ispititoare sunt invitațiile colegilor la o țigară sau la o cafea. În acest fel, vei fi mai utilă la job, dar îți vei antrena și perseverența, acel element cheie în dezvoltarea personală a cuiva!

Motivația

Ca un expert în tărăgănarea lucrurilor, probabil știi că motivația nu este punctul tău forte atunci când vine vorba despre a-ți folosi timpul în moduri exclusiv utile afacerii tale. De aceea, e nevoie să-ți activezi o latură interioară dornică de justiție și capabilă să-l pună la punct pe copilul leneș din tine. De exemplu, poți încerca prin metoda recompenselor sau… a pedepselor! Pune undeva pe birou o pușculiță în care să depozitezi o bancnotă de fiecare dată cand iei o pauza deloc necesară (metoda pedepsei). Pe de altă parte, dacă ai reușit să duci câteva sarcini la capăt fără să te întrerupi, premiază-te. Premiile pot să fie obiecte, dar și o pauză puțin mai lungă dupa ce termini sarcina respectivă, în semn de răsfăț meritat.

Priorități

Pentru a îți eficientiza munca, e util sa stii ce ai de făcut încă de la începutul zilei. Poți începe cu a-ți face un program zilnic, cu ore și sarcini ce trebuie rezolvate. Încearcă să evaluezi cât mai exact durata pe care o vei acorda fiecarei sarcini și fii exigent/ă cu tine (nu îți ”subestima” capacitățile doar ca să îți lași mai mult timp de pierdut după, înainte sau în timp ce lucrezi la acea sarcină). În plus, foarte util este să îți stabilești singur/ă deadline-urile. Un studiu publicat în Psychological Science de către Dan Ariely și Klaus Wertenbroch, cercetători ai Massachusetts Institute of Technology, arată că putem să obținem rezultate mai bune dacă, în afară de deadline-urile impuse din exterior (precum o dată scadentă, o prezentare deja stabilită cu ceva timp în urmă etc) ne impunem și noi unele personale. De exemplu, dacă știi că pe 25 ale lunii trebuie să ții o conferință, nu amâna pregătirea ei până pe 24 seara, ci fă un exercițiu de contabilitate a timpului și a sarcinilor pe baza unor deadline-uri personale. De ajutor este dacă ne stabilim mini-deadline-uri până la a-l atinge pe cel final. În cazul lucrării, un deadline pentru research, un deadline pentru sortarea informațiilor și pregătirea lucrării și încă unul pentru prezentare (de la powerpoint la a decide ce porți sau ce glume de deschidere vei face).

Începe cu ceea ce nu-ți place

Dacă deja ai învățat să-ți stabiliești prioritățile și să-ți organizezi timpul mai bine, mai ai un pas important de făcut! Observă în ce moment al zilei ești cel mai productiv și folosește-l pentru a face sarcinile care presupun efortul cel mai mare. De asemenea, încearcă să începi cu partea cea mai puțin interesantă a sarcinii pe care o ai. La început, gradul tău de energie va fi mai mare, iar gândul că vei scăpa de partea neplăcută a activității în scurt timp va determina o creștere a motivației și, implicit, scăderea șansei de a lua pauze.

În final, îți mai dau un pont! Nu te descuraja dacă nu ai succes din prima și nu încerca să schimbi totul într-o zi. A lăsa pe mâine ce putem face azi este ca un viciu – deși ne face rău, are partea lui plăcută. Așadar, caută metode de a scăpa de ispită treptat. De cate ori simți nevoia să te întrerupi, ia o pauză, dar încrearcă să fie tot mai scurtă. Vrei să mergi la o cafea cu colega de birou, dar știi că o pauză de 15 minute va reuși să îți ia cu totul interesul pentru ceea ce faci pe moment? Atunci roag-o să mergeți după ce termeni și permite-ți să stai cu 5 minute în plus. Caută să aplici strategii care merg pentru tine și nu te speria să faci de mai multe ori primul pas! Acesta este mereu cel mai greu atunci când vrem să renunțăm la un viciu, dar și cel mai important. Oricât de ușor ar fi drumul spre succes, e nevoie să vrei să mergi pe el! Fă primul pas chiar acum!