Raw food – tendinţă benefică sau moft alimentar ?

vegan-manPe majoritatea celor pe care i-am întrebat despre raw food –dacă au auzit de acest lucru, dacă l-au încercat sau l-ar încerca şi în general ce cred despre acest concept alimentar erau de părere că e un stil de hrană exclusiv vegetarian, legumele si fructele nefiind deloc procesate termic. Iată totuşi că o cercetare mai atentă dezvăluie faptul ca buy a heart lyrics raw food inseamnă să mănânci şi lactate (lapte crud, nepasteurizat, anumite soiuri de brânză – spre exemplu feta, parmezan sau telemea, ouă şi carne crude de genul maionezelor sau carpaccio, uscată, afumată la rece).

Totuşi cei mai mulţi adepţi ai acestui curent sunt „vegan”, adică mănâncă doar legume, fructe şi germeni. De altfel, specialiştii nutriţionişti susţin că este evident faptul că fructele şi legumele crude sunt mai bogate în vitamine şi minerale, în antioxidanţi şi că nu conţin aditivi. Până aici toate bune, doar că se atrage atenţia şi asupra toxinelor existente în unele vegetale crude (precum fasolea pitică sau hrişca) şi asupra riscului de contaminare (în special pentru preparatele din carne şi din lapte crud) cu bacterii nocive, paraziţi sau viruşi. De aceea numărul gastroenteritelor a crescut de zece ori în ultimii 40 de ani în rândul consumatorilor de raw food.

source link Puncte slabe şi riscuri ale dietei de tip raw food
• dezechilibre majore de tip nutriţional şi hormonal care apar la cei care îmbrăţişează această alimentaţie făcând o trecere bruscă de la modalitatea de hrănire anterioară la raw food;
• deficite nutriţionale de calciu, vitamina D, vitamina B12, fier, zinc, proteine şi calorii;
• folosirea chimicalelor în agricultură ca îngrăşământ sau pesticide duc la obţinerea unor legume şi fructe cu potenţial nutriţional scăzut;
• este ştiut faptul că dacă se consumă la o distanţă mai mare de câteva zile de la culegere roadele, pamântului îşi pierd o cantitate uriaşă din calităţile si energia primare.
• trecerea la acest mod de alimentaţie are repercursiuni serioase şi imediate asupra vieţii sociale, a căilor de procurare, preparare şi depozitare a hranei;
• nu este indicat celor care suferă de diverse afecţiuni digestive, sau au teren atopic – se atrage atenţia în mod deosebit acestei categorii de persoane, că mâncarea de tip raw poate dezvolta alergii pe scară largă, aşa că o evaluare medicală corectă este necesară înainte de a lua decizia de a fi îmbrăţişată această dietă;
• suntem construiţi să mâncăm diversificat şi echilibrat iar o alimentaţie raw food, dar mai ales cea exclusiv vegan conduce totuşi spre excluderea unei game largi de nutrienţi.

follow Puncte forte si beneficii ale dietei de tip raw food
• studiile arată că un astfel de regim alimentar protejează împotriva bolilor degenerative, vindecă afecţiuni grave precum cancerul, creşte elanul vital şi ne face să ne simţim mai energici, optimişti şi mai aproape de natură;
• menţine o greutate corporală constantă, curăţă tenul şi chiar unii merg mai departe susţinând că oferă chiar frumuseţe şi strălucire întregii fiinţe;
• sucurile de legume şi fructe crude sunt atracţia centrală a dietei raw food iar prin clorofila conţinută relansează şi susţin toate procesele metabolice crescând procentul de oxigen transportat în organism;
• este evitat în mod cert consumul de E-uri şi de conservanţi dăunatori sănătaţii noastre;
• hrana vie este recomndată în curele de slăbire – prin consumarea acestui tip de alimente se pierd cel mai uşor kilogramele acumulate în plus;
• creşterea imunităţii organismului şi scăderea numărului de infecţii de orice fel.

Înainte totuşi de a vă decide că acesta este tipul de alimentaţie dorit trebuie să cântariţi corect adaptabilitatea proprie la acest nou stil, să vă decideţi dacă puteţi acorda mai mult timp gătitului de raw food în căminul propriu şi să vă puteţi procura ustensile specifice preparării acestei hrane. De asemenea o evaluare medicală specifică se impune în mod cert şi este de preferat să aveţi ca şi ghid un nutriţionist specializat în raw food fiindcă lucrurile nu sunt foarte simple, trebuie urmaţi anumiţi paşi şi o strategie bine pusă la punct.
Aşadar, moderaţia şi echilibrul este cheia succesului în această schimbare pe care se pare că tot mai mulţi şi-o doresc. Este un pas important spre un stil de viaţă mai sănătos.
Gusturi noi, pe placul vostru vă doresc !
Ruxandra David

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *