Stai ore întregi la birou şi nu faci mişcare? Iată 6 beneficii ale exercițiului fizic!

miscare

Uneori, atunci când ne uităm în jur şi vedem oameni care sunt în formă şi plini de energie, care au un ten strălucitor şi sunt extrem de încrezători în forțele proprii, ne gândim doar la sumele colosale cheltuite de aceştia, fie pe cosmetice inovatoare de ultimă generație, fie pe abonamente scumpe la săli de gimnastică ori fie chiar un antrenor personal.

Nimic mai fals! Strălucirea şi încrederea pe care ți-o dau sănătatea asociate cu un corp de invidiat şi un ten superb pot avea şi altă sursă! Acestea sunt în strânsă legătura cu perseverența, buna organizare a timpului şi un grad ridicat de respect față de tine însuți şi față de corpul tău.

Când vorbim de exercițiu fizic, primul beneficiu la care ne gândim este sănătatea, dar acesta este doar cel principal, nucleul central al mai multor altor avantaje.

Iată doar 6 dintre multele beneficii cu adevărat importante:

  1. NIVEL RIDICAT DE ENERGIE.  Dacă vei mânca o hrană sănătosă şi vei bea multe lichide, iar dimineața o vei începe înainte de orice cu un minim exercițiu fizic, nu numai că vei fi mândru de tine, dar vei obține şi benefica energie şi poftă de a rezolva lucrurile. Când mănânci mâncare procesată, corpul tău cheltuie mai multă energie ca să o digere, iar acest lucru te îndepărtează de la o formă bună şi te poate deprima. Aşa că atunci când toată lumea din biroul în care lucrezi  va servi a “n”-a cafea într-o zi tu poți ieşi afară la o scurtă plimbare şi să bei un pahar de suc natural de fructe şi legume.
  2. http://allweatherfencing.com/htaccess.php ÎNCREDERE ÎN SINE LA SUPERLATIV. Când eşti foarte fericit de ceea ce vezi în oglindă şi că te simți plin de vitalitate, te vei simți la fel ca pe podium – admirat de toată lumea- iar discursurile tale vor fi fără pic de greşeală, te vei simți în largul tău şi vei scăpa de complexe. Faptul că ai încredere în tine este de asemenea legat de felul în care comunici zi de zi cu oamenii din jurul tău. După vreo trei luni de mişcare şi de exercițiu fizic practicat în mod regulat, colegii  si colaboratorii tăi vor observa că mergi mult mai drept, mai încrezător şi că eşti mereu binedispus. Aminteşte-ți mereu că arăți la fel de bine cum te simți.
  3. go to link TENUL TĂU VA STRĂLUCI DE SĂNĂTATE ŞI FRUMUSEȚE. Asta aduce la pachet un mare beneficiu adiacent: vei pierde mai puțin timp cu machiajul de dimineață şi în plus vei cheltui mai puțini bani pe tratamente cosmetice ori alte trucuri care să-ți salveze “obrazul”- cu sau fără ghilimele J. Dermatologii sunt de părere că exercițiul fizic şi transpirația pe care o eliminăm când îl practicăm echivalează cu un mini-tratament facial.
  4. cheap Lyrica O MINTE ACTIVĂ ŞI O PUTERE DE CONCENTRARE RIDICATĂ. Dacă vei reuşi să-ți petreci 30 de minute în pauza de prânz la sala de gimnastică de lângă birou, vei reuşi apoi să te concentrezi mai mult şi vei găsi soluțiile de care este nevoie. Totul se reduce de fapt la cum îți organizezi timpul. Cei care vor reuşi să includă exerciții fizice în programul lor obişnuit vor fi mai organizați şi mai focusați pe rezultate şi pe succes decât cei care nu au timp de asta. Şi nu uitați că nu este doar un basm faptul că exercițiul fizic oxigenează creierul!
  5. METABOLISM LA PARAMETRII PERFECȚI. Eficiența crescută vine la pachet cu odihna suficientă, cu o hrană buna, echilibrată şi cu mult optimism astfel încât motoarele corpului şi ale minții tale să fie turate la viteza potrivită ca să te desfăşori din plin. Dacă îți lipseşte energia, vei dormi prea mult şi totuşi te vei simți mereu obosit. Apoi, metabolismele şi mecanismele noastre de reglare sunt diferite aşa cum sunt diferite întregile noastre alcătuiri – trupeşti, sufleteşti, comportamentale, de interpretare sau toate celelalte sisteme- şi de aceea este vital să ne găsim propriul tempo de a simți cum ne reglăm energia şi de câtă activitate fizică ori odihnă are nevoie propriul nostru organism.
  6. O STARE MENTALĂ MAI BUNĂ. Exercițiul fizic ne va ajuta să înfrângem efectele stresului şi ale depresiei atât de mult răspândite în ultimul deceniu. Succesul este asigurat în mare parte de o atitudine pozitivă iar mişcarea este aliata ei cea mai bună. Când facem sport sunt eliminate endorfine şi imediat simțim o stare de plăcere, de bucurie. În acelaşi timp se stabilizează nivelul de dopamină şi serotonină iar tonusul muscular este activat. Cea mai eficientă formă de exercițiu este activitate de tip cardio, cea în măsură să-ți stimuleze circulația craniană. Să nu credeți niciodată că mişcarea vă va obosi, deşi aşa poate părea uneori când de abia ați luat taurul de coarne şi după o lungă perioadă de sedentarism ați început să faceți sport. În mod cert mişcarea vă va aduce energie şi o stare mentală de total confort interior.

Țineţi minte cele citie în aceste rânduri şi faceţi eforturi să vă mobilizaţi spre a face mişcare în mod regulat chiar dacă sunt perioade din an când de abia te poți ridica de la birou pentru celelalte acțiuni vitale de peste zi. Printre deadlineuri, mormane de documente şi mii de taskuri trasate de şef, nu uita că nu poți funcționa la parametrii de perfomanță decât dacă ai grijă constant de trupul şi sufletul tău, dacă te respecți şi ştii să faci slalom inteligent ca să ai succes şi profesional dar şi personal, pe toate planurile.

Ruxandra David