Știi cum să faci o descriere de succes pentru produsul tău?

selling

Cât de atrăgătoare sunt descrierile produselor tale? Reușește acel text să capteze atenția cumpărătorului sau a cititorului? Ai cumva doar o simplă descriere care spune oamenilor doar la ce e bun produsul tău?

Cele mai bune descrieri atrag imediat atenția, comunică valoarea serviciilor, iar oamenii se identifică rapid cu ceea ce tu vinzi și vor fi dispuși să plătească pentru ce oferi. Din păcate, multe companii aleg să treacă pe site-uri doar o descriere tehnică a produsului, fără a mai încerca să stabilească o legătură cu posibilul cumpărător.

Cel mai important lucru pe care trebuie să-l înțelegi este că acel client nehotărât nu poate atinge sau încerca produsul, deci responsabilitatea ta este să creezi un context care poate oferi sentimente sau stări familiare.

Descrierile de succes se adresează cumpărătorului într-un mod direct și personal. Tu pui întrebări la care tot tu răspunzi ca și cum ai avea o conversație reală cu un posibil client. Pentru început, trebuie să știi exact care este target-ul tău; trebuie să știi căror categorii de oameni se adresează produsele sau serviciile tale.

Concentrează-te pe clientul ideal

Textul tău ar trebui să fie unul formal și serios sau relaxat și amuzant? Ar trebui să te concentrezi pe detalii legate de aspect sau pe detalii legate de funcționalitatea produsului? Înțelegând cărui tip de client este adresat produsul tău, descoperi ce ton trebuie să abordezi în descrierea pe care o faci.

Cel mai bine este să încerci să faci o descriere cât mai detaliată a clientului perfect. Trebuie să îi formezi o personalitate, trebuie să îi știi sensibilitățile, ce îl face să râdă, ce îl sperie sau ce ignoră. Acel client perfect crede anumite lucruri, are standarde pe care le respectă și ezită să cumpere anumite servicii.

Vorbim aici de personalitatea unui om imaginar evident, dar el este acel client pe care îl cauți și trebuie să-l cunoști cât mai bine. Clientul tău citește anumite cărți și vizitează anumite site-uri, iar asta te va ajuta să înțelegi care este cumpărătorul care va fi interesat de ce ai tu de vândut. În momentul în care totul este clar despre acel client (imaginar) este timpul să transformi totul în realitate și să găsești cumpărătorul care seamănă cu imaginea clientului ideal.

Creează o listă clară de beneficii și caracteristici

Un lucru este sigur: îți place să vorbești despre produsele sau serviciile tale! Ai petrecut mulți ani la dezvoltarea lor și adori să discuți despre ceea ce ai de oferit, iar adevărul este că oamenilor le place să afle exact aceste detalii, nu-i așa?

Ei bine, nu prea este așa pentru că potențialii clienți nu vor neapărat să știe toate acele lucruri despre produsele tale. Cumpărătorii vor să știe care sunt beneficiile pentru ei și cum viața lor se poate îmbunătăți dacă aleg serviciile tale. Astfel, înainte de a înșirui o listă lungă cu specificații tehnice, gândește-te cum poți să le “traduci” în beneficii.

O caracteristică reprezintă un fapt legat de produsul tău, iar un beneficiu este o explicație a ceea ce o caracteristică poate face pentru cititorul tău. Un beneficiu poate fi prezentat drept un lucru pozitiv (de exemplu crește productivitatea) sau ca o problemă ce poate fi evitată sau redusă (de exemplu reduce stresul).

Alege cu atenție tonul cu care te adresezi clienților

Vrei ca totul să sune ca o descriere tipic corporatistă sau vrei ca cititorii tăi să fie atrași cu un pic de umor? Tonul pe care îl aplici în descrierea produselor tale te va diferenția de competitori și le va crea potențialilor clienți o impresie puternică legată de cultura și personalitatea necenzurată a companiei tale.

În loc să spui că ești o persoană amuzantă, îți lași personalitatea să creeze acest sentiment. Așa că în loc să spui că serviciile tale sunt excelente, mai bine lași descrierea să demonstreze asta printr-un ton prietenos, abordabil și interesat de nevoile clienților tăi.

Pentru a determina care este tonul pe care vrei să-l pui în aplicare, trebuie să iei în considerare ce este și ce nu este compania ta. Dacă ai vorbi față-n față cu clientul tău, ce fel de ton ai avea? Aceeași voce trebuie să o încerci și în text!

Utilizează un anumit limbaj doar când vorbești cu persoanele care înțeleg ceea ce zici

Folosirea în exces a unui limbaj pe care clienții tăi nu îl înțeleg poate crea confuzie. Este indicat să eviți detalii tehnice legate de produsul tău pentru că dacă cumpărătorii nu înțeleg, atunci nu cumpără.

Evident, este bine să adaugi la descriere unele specificații pentru că asta va da impresia că știi despre ce vorbești, dar nu trebuie să faci exces. O descriere de succes care se adresează unui target mare, nu se va baza doar pe acele detalii tehnice. Folosește idei simple, pe înțelesul tuturor și nu “bombarda” potențialii clienți cu informații pe care nu le pot înțelege.

Folosește-te de imaginația consumatorilor

Tu faci vânzări online, deci oamenii nu pot atinge produsul tău! Asta înseamnă că trebuie să folosești imagini clare, filmulețe și texte care pot ajuta clientul să își imagineze cum ar fi dacă ar deține produsul respectiv.

Ajută consumatorii să înțeleagă cum s-ar schimba viața lor dacă ar profita de serviciile tale pentru că oamenii iau decizii emoționale pe care încearcă să le justifice într-un mod logic. Ai nevoie de o poveste bună pentru a-i atrage!

Ai nevoie de culoare!

Probabil știi deja cât de enervant este să citești un text care seamănă cu un paragraf lung și plictisitor. Oamenii își pierd atenția repede, așa că încearcă să schimbi mărimea și culoarea font-ului folosit. Creează diversitate. atrage atenția și nu lăsa clientul să se “rătăcească” printre rânduri. O descriere de succes nu lasă cititorii să-și mijească ochii pentru a citi toate cuvintele care probabil deja nu mai au niciun sens pentru ei.

Folosește paragrafe scurte, alineate și orice ar putea să scoată în evidență lucrurile cele mai importante legate de afacerea ta. Ideea este ca textul pe care îl folosești să fie creeze o stare de plăcere și dorința de a continua, nu de a închide pagina!

În momentul în care faci o descriere a unui produs, trebuie să te gândești la cumpărător. Analizează toate acele detalii care ar face mai ușoară, mai plăcută sau mai bogată viața clientului.  Lasă deoparte bâlbâielile și specificațiile! Transformă-le în beneficii și încearcă să seduci clientul pentru a cumpăra ce ai de oferit!