Știi să îți ajuți angajații demoralizați?

decision-making-processes1Un angajat care nu mai are chef de lucru și care mereu este descurajat nu va mai “funcționa” cum trebuie. Partea și mai proastă este că acest comportament poate influența restul colegilor și astfel este posibil ca la finalul săptămânii să ai mai multe persoane cu moralul scăzut. Este important ca manager-ul să recunoască rapid o astfel de persoană și să știe exact ce este de făcut pentru a remedia situația.

Cum recunoști o persoană demoralizată?

Există numeroase motive din cauza cărora un angajat ajunge să își piardă entuziasmul. De exemplu poate să fie vorba despre lipsa de socializare sau de un număr mare de proiecte cu deadline-uri strânse.

Este timpul pentru o discuție

După ce ai identificat angajatul lipsit de entuziasm, este momentul să acționezi! Află de ce se comportă așa, dar ai grijă pentru că nu va ceda din prima. Este greu pentru oricine să vorbească cu șeful despre propriile probleme, însă dacă ești insistent, vei ajunge la un rezultat.

Important este să discuți cu el când este singur: nu face asta de față cu toată lumea pentru că se va simți stânjenit. Stabilește o întâlnire cu el și încearcă să afli sursa problemei.  Nu reacționa ciudat dacă se va plânge de ceva legat de muncă și ascultă-l.  Dacă vrei să-l ajuți, atunci lasă-l să vorbească liber și oferă-i încredere. Trebuie să înțeleagă că poate să discute cu tine despre dificultățile cu care se confruntă..

Este indicat chiar să vorbești cu restul angajaților pentru că este posibil ca ei să știe mai multe despre ce se întâmplă în viața colegului lor. Discută de asemenea cu cei de la Resurse Umane și cere-le ajutorul în această situație.

Ajută!

Indiferent care este motivul comportamentului descurajant, tu trebuie să încerci să îți ajuți angajatul.  Dacă nu poți să îi scazi numărul de cerințe, atunci poate reușești să îi pui pe birou diferite proiecte care îl lasă să mai și respire.

Dacă angajatul are nevoie de mai multă încredere în sine (sau de curaj) atunci oferă-i șansa de a se “lupta” cu cerințe mai dificile. Nu trebuie să fie nimic extrem de greu; trebuie doar să se simtă și el ca un învingător.

Transformă descurajarea în mulțumire

Angajații sunt motivați pentru a lucra bine. Tu, ca șef, trebuie să descoperi care sunt așteptările fiecăruia și să încerci să îi mulțumești. Problema este că nu poți să faci pe placul tuturor. Oamenii care conduc o firmă trebuie să asigure un mediu prielnic angajaților și să ofere diferite recompense. Este bine să discuți cu salariații nemulțumiți și să găsiți împreună o soluție.

Încurajează!

Spune-i acelui om dezamăgit la ce se descurcă cel mai bine și oferă-i suportul de care are nevoie. Dacă respectiva persoană va observa că ești mândru de anumite calități pe care le deține, atunci se va simți mai bine și va înceta să creadă că locul său de muncă este un dușman.

Nu lăsa povestea să se repete

Decât să îți pierzi vremea căutând prin firmă acel angajat care demoralizează pe toată lumea, mai bine previi toată agitația. Ce poți face? Încearcă să-i menții pe toți motivați pentru că nu este bine să acționezi doar când vezi că unele persoane nu mai au randamentul de altă dată.

Își recomandăm să fii sincer când apar probleme în firmă. În momentul în care cei care lucrează pentru tine văd că tu te lupți și că îți pasă de ce se întâmplă cu ei, atunci te vor ajuta. Comunicarea contează, dar și sinceritatea. Explică-le de ce este important ca fiecare să lucreze ca un profesionist și care sunt obiectivele companiei.

De asemenea, îți recomandăm să asculți angajaţii şi ce spun unii despre ceilalți, mai ales când  vorbesc cu tine. Crează o relație de prietenie și vei observa că totul va fi diferit.

Un ultim lucru pe care ți-l vom spune este să nu stai mereu închis în birou. Oamenilor le place să își vadă șefii implicați în proiecte. Știm că ai și tu multe lucruri de făcut, însă este bine să te incluzi și în treburile celor care lucrează pentru tine. Trebuie să transformi biroul într-un loc relaxant.  Nu uita să fii alături de subalternii tăi.