Știi să le spui angajaților ce au nevoie să audă de la tine?

ldrLiderii sunt importanți pentru crearea productivității la locul de muncă, dar nu trebuie uitat că, cel mai mult, contează comunicarea dintre cei care lucrează în aceeași companie. Evident, sinceritatea este vitală, dar dacă nu crezi ceea ce zici ca șef, atunci cuvintele tale nu vor impresiona pe nimeni, la final de zi

Astfel, apare următoarea întrebare: știi să spui angajaților ceea ce trebuie pentru a-i motiva? Știi să le spui ce au nevoie să audă pentru a-și atinge adevăratul potențial și pentru a avea succes la job? Dacă vrei ca angajaților tăi să le pese cu adevărat de afacerea ta, atunci trebuie să-i ajuți când au nevoie de tine și să îi ghidezi pe drumul pe care compania ta îl are de urmat. Citește următoarele rânduri pentru a descoperi care sunt acele cuvinte pe care subalternii tăi speră să le audă uneori de la tine.

1) Am nevoie de ajutorul tău

Trebuie să înțelegi că nu ești Superman și că angajații tăi știu asta, așa că nu mai are niciun rost să te prefaci că știi răspunsurile la orice sau că te poți descurca fără cei care lucrează pentru tine. Adevărul este că ai nevoie de abilitățile lor și de talentul lor, iar din momentul în care vei recunoaște asta, totul va decurge mult mai bine.

În loc de a-și pierde respectul față de tine ca lider, angajații tăi vor aprecia faptul că îi consideri parteneri, nu doar oameni simpli care lucrează pentru tine. Astfel se vor simți mai implicați în viitorul companiei tale deoarece vor putea contribui la fiecare părticică din ceea ce se “construiește” în fața lor.

2) Obiective proiect

Proiectele de succes sunt distractive deoarece crează competiție chiar dacă este vorba numai de o simplă “întrecere” între un om și abilitățile acestuia. Obiectivele transformă până și cele mai plictisitoare task-uri în proiecte atractive. Fără un scop sau fără o provocare, orice tip de muncă va ajunge în punctul în care nu va mai atrage atenția angajaților și va fi ceva făcut automat, fără prea multe schimbări.

Dacă vrei ca angajații tăi să se implice în job-urile lor și în dezvoltarea companiei tale, trebuie să le oferi oportunitatea de a se simți atrași de ceea ce fac la birou. Asta înseamnă crearea constantă de obiective clare pentru că dacă toată lumea știe ce are de făcut, lucrurile vor merge în direcția dorită.

3) Cu ce te pot ajuta?

De multe ori, angajații evită să ceară ajutorul șefului deoarece le este frică de un răspuns dur și nervos sau pentru că nu vor să pară nepricepuți la ceea ce fac. Ideea este că dacă tu, ca lider, îți întrebi subordonații despre ce anume au nevoie de la tine, le spui, de fapt, că au voie să îți ceară ajutorul. Dacă nu poți să-i oferi unui angajat ceea ce a cerut, explică de ce acest lucru nu este posibil și căutați împreună o soluție.

4) Ai făcut o treabă bună astăzi!

În fiecare zi, angajații tăi fac o grămadă de lucruri micuțe care îți ajută compania să “funcționeze” cu succes. Angajații au nevoie să știe că observi ceea ce fac și că le apreciezi munca, chiar dacă este vorba de o verificare a unui simplu raport. Indiferent ce job are angajatul cel mai de jos din firma ta, acesta dorește să știe că îi apreciezi efortul de a se implica în task-urile zilnice.

Angajații au nevoie de feedback, iar dacă nu poate fi vorba de o mărire de salariu, atunci oferă mici bonusuri sau recompense. Orice gest contează și poate face diferența dintre un angajat demoralizat și unul care și-a început ziua cu zâmbetul pe buze.

5)  Îți apreciez efortul, dar știu că te poți descurca mai bine

Da, oamenii din echipa ta au nevoie de feedback, dar au nevoie de un feedback sincer. Cel mai grav lucru pe care un manager îl poate face este să tacă și să nu își exprime nemulțumirile față de un angajat. Al doilea lucru grav pe care un manager îl poate face este să își laude angajații atunci când, de fapt, el nu este mulțumit de munca acestora.

Nu trebuie să îți fie frică să te exprimi și să recunoști că vrei succesul și ce este mai bun pentru firma ta. Este important ca oamenii care lucrează pentru tine să știe că ai încredere în abilitățile lor. Ai așteptări mici? Atunci rezultatele primite vor fi slabe! Trebuie să ceri mai mult de la angajații tăi, trebuie să-i împingi de la spate, când nu îți oferă rezultatul dorit, dar nu trebuie să “sari la gâtul” celui care lucrează pentru tine. Aici este vorba despre o critică constructivă, aici este vorba despre acea persoană pe care ai angajat-o să lucreze pentru tine, dar care încă nu a avut șansa să îți dovedească exact ce știe să facă, din diferite motive.

6) Care este părerea ta?

Angajații cărora li se spune exact ce să facă în fiecare zi simt că sunt doar roboți care lucrează pentru o companie mare, iar rezultatele nu sunt chiar mulțumitoare. Dacă vrei să faci ca angajații să se simtă umani, atunci ține cont de părerea lor, de ideile și preferințele lor.

Oamenii se vor implica mult mai mult în succesul companiei tale, dacă simt că au un rol activ în dezvoltarea firmei. Partea de care nu trebuie să uiți este că angajaților tăi nu le va păsa foarte mult dacă le pui în aplicare fiecare idee, deoarece este mult mai important pentru ei faptul că i-ai ascultat.

7) Mulțumesc!

Este uimitor ce impact puternic poate avea asupra unui om un cuvânt atât de mic. “Mulțumesc” apropie oamenii, îi conectează și le dovedește că tu apreciezi implicarea lor în proiectele tale. Orice cuvânt bun spus va forma o legătură de succes, care se va dezvolta pe parcurs și care poate fi de folos ambelor păți implicate.

În încheiere, o sa te rugăm să reții un lucru foarte important: angajaților le pasă de afacerea ta, însă doar dacă tu le dovedești că îți pasă de ei!