Tehnologia informației – cum inovația pentru viitor e pe un drum de succes

Companiile ce își desfășoară activitatea în domeniul IT au avut și au mare succes chiar și acum în perioada aceasta sumbră ce ne regăsește pe toți într-un context dezolant în care trebuie să  luptăm de două ori mai mult pentru tot ceea ce vrem să dobândim. Se pare totuși că firmele de IT au găsit lumina în mijlocul acestui drum anevoios. Bineînțeles că și ele au suferit un declin ca toată lumea de altfel, dar totuși, pentru că există un dar, toată lumea încă își cumpără computere, tablete, softuri, gadgeturi, etc. Niște rotițe merg bine de tot pe undeva. Iată câteva ultime statistici:

1. Industria IT a apărut în mediul privat după 1990 și ne putem mândri cu faptul că suntem una dintre puținele țări care exportă soluții de e-learning.

2. Se pare că în ultimii ani domeniul IT este singurul care nu a făcut concedieri, ba mai mult, a realizat angajări. Și în momentul de față, cele mai multe locuri vacante pe piața muncii sunt în domeniul tehnologiei informației. Se pare că zona de software este încă cea mai ofertantă pentru candidații din România.

3. Salariile sunt foarte mari, salariul mediu net fiind peste 870 de Euro.

4. În 2011, vânzările în IT ajungeau la o valoare de 427 milioane de Euro având o creștere de 25,5% față de anul 2010 după ce piaţa pierduse mult faţă de 2008 când ajungea şi la valori de peste 2 miliarde de Euro. Usor, ușor, piata şi-a revenit, încă nu s-a ajuns la valori de miliarde, dar previziunile sunt bune.

Nume foarte cunoscute în România și nu mă refer doar la coloșii de Apple, Microsoft, HP, Canon, Samsung, etc. ci și la firme mai mult sau mai puțin de pe mealeagurile autohtone care se ocupă foarte de mult de partea de software.

Dar oare cum au reușit?! Deși multe dintre companiile din diverse domenii reușesc cu chiu cu vai să meargă mai departe, ele nu au câștiguri prea mari. Firmele de IT în schimb au profituri bunicele. Iată la ce concluzii am ajuns eu, după ce am realizat o mică cercetare. Principiile de bază ar fi:

1. Inovarea. Acești oameni vin tot timpul cu ceva nou, parcă au fabrici de idei nu de produse. Inovează pe baza nevoilor, iar acest lucru este cel mai important. Mai rezistent, mai distractiv, mai ofertant, mai colorat, mai elegant, mai interesant, mai rapid, cu memorie mai mare, acestea sunt adjectivele de bază pentru IT-iști.

2. Oferirea de servicii de implementare a produselor inovatoare. Nu te  mai lasă nimeni singur să  ți se facă ochii cât cepele în fața minunatului chițibuș tehnic. De când ți s-a implementat sistemul și până la ultima suflare  a produsului/serviciului achiziționat, rămâi alături de firma de IT printr-un contract de mentenanță. Nu va exista riscul să ți se împotmolească minunea exact atunci când ai mai mare nevoie. Oare câte domenii de activitate îți oferă acest serviciu? Câte companii îți sunt alături? Normal că lucrul acesta se face pe bani, dar și dacă nu faci lucrurile corespunzător, nu-i primești. Așa că dragi antreprenori, indiferent de domeniu, fiți alături de clienți, nu veți avea decât de câștigat!

3. Prețuri din ce în ce mai accesibile, pentru toate buzunarele. Există în prezent zeci de mii de variante de produse cu preţuri extrem de diferite. Înainte,  spre exemplu era mare lucru să ai un computer, acum e mare lucru să nu ai. Faptul că ofertele sunt atât de diverse, consumatorul simte că este luat în seamă, că el contează cel mai mult, că dacă ofertantul s-a străduit să încropească o ofertă și pentru el, omul de rând, atunci chiar merită loialitatea sa. Astfel, oferind diversitate,  piața de IT câștigă încrederea cererii și aceasta crește, și mai mult și mai mult pe zi ce trece.

4. Marketing de calitate. Nu trebuie să uităm și partea de vizibilitate. Trebuie să recunoaștem că imaginația IT-iștilor atinge cote maxime. De exemplu, reclamele la noile gadgeturi – atât de multă originalitate și frumusețe în câteva zeci de secunde, rar vezi. Nu mai vorbesc de firmele noastre de telefonie mobilă şi internet ale căror reclame sunt românești și sunt foarte bune. Prin urmare, firmele de IT au strategii de marketing bine puse la punct, care le ajută să se propulseze pe culmile înalte ale succesului. Publicitatea vinde în orice business, așa că iată un aspect, uitat din păcate de foarte multe organizații , care le conferă IT-iștilor un loc printre fruntași în lumea afacerilor.

5. Calitatea produselor/serviciilor. Și nu în ultimul rând, ba chiar poate cel mai important aspect, este calitatea ofertei. Eu cel puțin așa am observat, am avut nu știu câte laptop-uri, nu știu câte telefoane (toate de la diverse firme), nu cred să mă fi plâns vreodată, că mi s-au stricat, că nu sunt bune de nimic, că au cedat după numai două zile etc. Motivul pentru care le-am schimbat a fost întotdeauna noutatea, inovarea de la punctul 1, în rest nimic altceva. Nu știu câtă lume o să-mi dea dreptate aici, dar eu am avut mult mai multe probleme cu electrocasnicele, cu electricitatea, cu hăinuțele și tot așa, fără ceva notabil în ceea ce privește produsele și/sau serviciile IT. Așa că dragii mei, un alt motiv pentru care firmele de IT se regăsesc acolo undeva sus, pe un podium, este calitatea, cea mai de preț caracteristică din punctul meu de vedere.

Așadar, informația circulă prin inovare, considerație, accesibilitate ridicată, publicitate și calitate. Ce mândrie ar fi  ca tot ce ne înconjoară să circule așa! Haideți să luăm exemplu.

Succes!

R: Irina Velea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *