Timpul înseamnă bani! Știi să îți gestionezi timpul?

time

Nu este ușor să îți atingi obiectivele în cariera ta de antreprenor. Pentru a avea parte de succes în carieră trebuie să depui efort, să ai răbdare și evident, trebuie să înțelegi că totul te va costa bani. Până când vei ajunge în momentul în care banii nu contează, vei încerca să economisești cât poți de mult.

Timpul este, de fapt, o resursă epuizabilă care condiționează și limitează anumite nevoi. Timpul influențează calitatea și cantitatea rezultatelor pe care vrem să le producem. Astfel, modul în care ne gestionăm timpul este foarte important pentru realizarea diferitelor task-uri la birou.

purchase prednisone online Timpul înseamnă bani!

Da, ai auzit asta de multe ori și chiar este un lucru adevărat. Timpul este cea mai costisitoare resursă și “prețul” lui se formează în funcție de ceea ce domină o anumită situație. Cât de mult te costă anumite obiceiuri pe care le ai la muncă? Sunt lucruri pe care le faci din obișnuință și fără să îți dai seama. Cu puține ajustări, poți să încetinești ceasul care vrea să-ți “mănânce” banii.

buy modafinil online reddit Încearcă să fii mai organizat

Organizarea și time management-ul sunt mult prea importante pentru a fi ignorate. Probabil că deja ai o listă cu lucruri pe care trebuie să le faci în următoarea zi, dar încearcă să adaugi ore pe acea listă. Fii sincer cu tine și oferă-ți un program pe care știi că îl poți respecta. Acest lucru te va motiva, te va menține organizat și în schimbul acestui plan, vei primi banii pe care îi așteptai.

Însă lucrurile nu sunt atât de simple, pentru că nu este de ajuns doar să ai un program bine stabilit pentru a avea succes la job. Sunt multe lucruri care îți distrag atenția la birou, de la o simplă reîncărcare a paginii de Facebook, până la vorbitul încontinuu la telefon. Te afli în timpul orelor de muncă, așa că încearcă să-ți limitezi discuțiile la telefon. Îți recomandăm de asemenea să nu îți verifici contul de Facebook la fiecare 10 minute, pentru că asta te face să irosești mult timp aiurea. Colegii de muncă observă ceea ce faci, șefii îți studiază mișcările și ești urmărit chiar dacă nu îți dai seama. Respectă-ți timpul și valoarea pe care acesta o aduce proiectelor tale și deconectează-te la de la orice ți-ar putea distrage atenția.

Andrei Perjan, directorul unei companii străine, consideră că pentru gestionarea corectă a timpului, este nevoie ca fiecare antreprenor să știe care îi sunt obiectivele. Scopul este profitul și astfel fiecare om de afaceri trebuie să înțeleagă foarte clar ce rezultat dorește să obțină.

cheap sunglasses lyrics Ai nevoie de ajutor?

Dacă ai parte de prea multe task-ul la birou, de ce nu ai angaja un intern? Cu siguranță vei găsi studenți care vor vrea job-ul și pe tine te va ajuta foarte mult asta. Internii sunt folositori pentru că îți pot aduce o perspectivă nouă asupra lucrurilor și pentru că se pot ocupa de acele lucruri banale care îți ocupă timpul.

Dacă nu ești dispus să plătești acel student care te ajută, atunci răsplătește-l oferindu-i cunoștințe legate de anumite proiecte și lasă-l să se simtă un pic independent. Studenții vor fi mereu dispuși să te ajute, dar trebuie să le oferi ceva în schimb, ceva care să îi motiveze și să nu te lase cu un morman de dosare pe birou.

Nu te mai subaprecia!

Evident, nu toți antreprenorii fac asta, dar știm cu siguranță că unii dintre cei care citesc acum articolul au tendința de a se subaprecia. Dacă, de exemplu, lucrezi de acasă, ești plătit pentru un anumit lucru și atât. Însă, te plătește cineva pentru timpul pe care l-ai irosit făcând documentația necesară? Acele ore sunt pierdute și nu ai cum să le mai recuperezi, însă dacă cel pentru care lucrezi ar fi de acord să îți ofere ceva în plus pentru timpul petrecut cu documentația, atunci nu te vei mai simți neapreciat.

Munca ta este importantă, dar mai important este timpul petrecut pentru a încheia cu succes un task. Negociază tarifele cu clienții tăi înainte de a te apuca de treabă și nu lăsa prea mult loc de discuții pentru că ești un profesionist și știi ceea ce vrei de la job-ul tău.

Evită conversațiile fără final

Cu siguranță ai discutat cu cei alături de care lucrezi despre subiecte neinteresante. Conversațiile lungi, care nu se termină nu te fac să te simți mai productiv. Evident, este bine să menții anumite relații și chiar să-ți faci prieteni la muncă, dar nu exagera pentru că pierzi timp prețios în care ai putea face altceva.

Ocupă-te de lucrurile importante

Alege două-trei task pe care vrei să le îndeplinești astăzi și ocupă-te pentru început de ele. Dacă rezolvi aceste task-uri la început de zi, restul orelor de lucru vor trece foarte repede. Sunt lucruri pe care le amâni sau pe care le eviți, dar dacă alegi să le “înfrunți”, vei observa cum totul va părea mult mai ușor.

Concentrează-te pe un singur proiect

În loc să jonglezi cu mai multe proiecte, alocă-ți timp pentru te ocupa de un singur proiect. Adună toate informațiile necesare pentru a avea totul pregătit pentru momentul în care te apuci de lucru. Când ești convins că ai tot ce îți trebuie, lucrează doar la acel proiect deoarece doar așa îl vei finaliza cu succes. Dacă amesteci mai multe lucruri, riști să fii epuizat și să nu termini niciun task. Mai rău este că poate termini toate proiectele, însă fiecare este realizat prost și pe fugă, iar asta nu este niciodată un lucru pozitiv sau demn de laudă.

Profiți de tehnologia din jurul tău?

Andrei Perjan recomandă antreprenorilor să se folosească de internet și de alte tehnologii care de fapt te ajută să economisești timp. Internetul lucrează 24 de ore pe zi, este acolo pentru a te ajuta când nu înțelegi ceva sau când ești contra timp.

De asemenea, telefoanele sau tabletele te pot ajuta cu programarea anumitor întâlniri sau îți pot aduce aminte de anumite task-uri uitate. Tehnologia este un prieten bun în cariera ta de antreprenor, așa că profită de tot ce își oferă pentru a atinge succesul.

Învață să spui NU

Da, ai văzut asta peste tot, toată lumea te-a sfătuit să faci așa, dar până la urmă faci tot cum vrei tu nu? Ei bine, dacă vrei să ai un program simplificat, atunci trebuie să refuzi anumite proiecte. Dacă ai spune “da” la toți clienții, asta înseamnă că ai renunța la propriul timp pentru a te ocupa de treburile altora.

Poate că nu te simți bine cu a refuza clienți, dar există anumite legi nescrise pe care vrei să le respecți. S-a putea ca proiectul respectiv să nu te plătească la fel de bine precum te-ai aștepta si contabilitatea ta sa iasa pe minus sau s-ar putea ca angajații tăi să fie prea ocupați cu actualele task-uri. Tu știi care îți sunt limitele și trebuie să le respecți, iar dacă le spui oamenilor că nu ai timpul necesar momentan pentru a te ocupa de proiectul respectiv, sunt șanse mari ca discuția să se încheie cu un zâmbet și cu o strângere de mână. Oamenii pot fi mai înțelegători decât crezi și trebuie să ai curajul de a refuza proiecte la care nu poți face față.

La final de articol, încearcă să fii sincer: ai multe perioade la birou în care visezi cu ochii deschiși? Pierzi vremea discutând cu colegii despre idei care nu au nicio legătura cu munca? Faci asta des? Vorbești mult la telefon sau pierzi vremea pe internet? Nimeni nu îți spune că nu e bine să iei o pauză din când în când pentru a te relaxa sau pentru a socializa, dar cât de des iei aceste pauze? Ai terminat proiectele care stau pe biroul tău de atâtea zile? Ești mulțumit de rezultatele tale? Există multe lucruri care îți pot distrage atenția la muncă, important este să știi cum îți organizezi timpul pentru a fi cât mai productiv. Tine-ti contabilitatea la timp. Timpul tău chiar înseamnă bani!

Succes!