Trup și suflet – un business de succes

Frumusețea fizică a căpătat în ultima perioadă un statut important în viața oamenilor, toată lumea se luptă să o obțină, deopotrivă femei și bărbați. Inițial, consideram acest lucru superficial, dar cu timpul, mi-am dat seama că dacă ești frumos în exterior, te și simți mai bine, mai împlinit cu tine, mai fericit, iar fericirea face omul  frumos și pe dinăuntru, iar dacă ești frumos în interior ești și mai frumos în exterior, totul merge ca o roată, un cerc al frumuseții. Așa cum spunea și marele Constantin Brâncuși ”Trupul omenesc este frumos numai în măsura în care oglindește sufletul”.

Ei bine, uite că multă lume s-a gândit la acest aspect, iar acum multe afaceri înfloritoare au succes în acest domeniu. Fie un SPA care cuprinde mai multe facilități, printre care piscină, jacuzzi, saună umedă, saună uscată, masaj, sală de fitness, etc.  fie chiar și un simplu salon de frumusețe, toate au o popularitate colosală din care se câștigă valori considerabile chiar și pe timp de criză.

Iată câteva cifre: de la cele mai mari, World Class România cu o cifră de afaceri în 2011 de 22.209.593 lei și un profit de 405.848 lei, până la cele mai mici precum multele saloane de frumusețe care cuprind servicii de înfrumusețare a podoabei capilare și a celorlalte podoabe ale unei persoane, acestea ajungând să aibă cifre de afaceri și de peste 200.000 lei/an.

Investiția pentru realizarea unui SPA ar fi destul de mare. Dacă ai moștenit niște sume de bani de la bunica, ai câștigat la LOTO sau ai parteneri de succes cu multe resurse financiare poți încerca, altfel, pentru început, intrarea ta în zona frumuseții ar putea fi timidă cu deschiderea unui mic salon de frumusețe cochet și călduros. Investiția pentru o astfel de afacere ar putea să pornească și de la 5.000 -10.000 Euro dacă există deja o locație cu toate utilitățile. În timp, după ce afacerea se pune pe picioare, te poți extinde ușor ușor ajungând chiar și la înființarea unei săli de fitness cu SPA.

Bineînțeles că datorită caracteristicilor plăcute ale unui astfel de business, concurența este demnă de luat în seamă, iar dacă vrei să intri într-o astfel de afacere, trebuie să știi să te diferențiezi.

Hai să vedem atunci câteva tips-uri:

1. Personalul. Foarte importante sunt persoanele care vor lucra în mica ta afacere. Trebuie alocată o mare atenție alegerii angajaților. Aceștia trebuie să fie profesioniști, talentați și nu în ultimul rând cu un aspect fizic plăcut. În acest domeniu, 1 client mulțumit=10 noi clienți/lună, 1 client nemulțumit=10 pierderi de clienți curenți/lună și 1 client nou/lună. Așadar, urmărește îndeaproape performanțele angajaților pentru ca afacerea ta să fie una prosperă. În afară de faptul că rezultatul final al serviciului trebuie să fie unul perfect, exact pe placul clientului,  învață-i cum ar trebui să se comporte, pentru a fi mai presus de alte saloane, ia să vedem:

–          Un zâmbet;

–          O vorbă bună;

–          Admirație dar nu lingușeală;

–          Servicii gratuite: de exemplu, masarea scalpului timp de 5 minute în momentul spălării, masarea mâinilor cu o cremă hidratantă la manichiură etc.

–          Oferirea de idei pentru înfrumusețare acasă;

–          Empatie față de părerea clientului.

Un rol foarte important, îl ai și tu aici, pentru că trebuie să știi să-ți mulțumești angajații pentru ca ei să ofere servicii la un înalt nivel de profesionalism. Trimite-i la cursuri de specializare, la seminarii, convenții, expoziții etc., trebuie să fie foarte informați și să aibă tehnici de lucru foarte bine puse la punct. Oferă bonusuri și salarii rezonabile, nu te baza pe bacșișul pe care îl pot primi sau nu de la clienți.

2. Întâmpinarea. Felul în care întâmpini clientul este extrem de aducător de succes. Dacă mie mi-ai oferit o bombonică alături de un ceai dulce și aromat cât timp aștept să-mi vină rândul la înfrumusețat, apoi m-ai câștigat pe vecie. Domnii ar prefera poate o cafeluță, iar alte persoane atât femei cât și bărbați poate un cappuccino sau mai știu eu ce dulcegării. Important este să oferi. Vei avea mult de câștigat asigurând o astfel de primire caldă și generoasă.

3. Calitatea produselor. Nu doar performanța angajaților este importantă  ci și calitatea produselor pe care le folosești. Folosește ce este mai bun, chiar dacă acestea sunt mai scumpe. În astfel de cazuri, clienții apreciază mai mult calitatea decât orice altceva, pentru că este vorba despre propriul corp. Prefer o vopsea cu un preț mai mare, decât una ieftină care să-mi distrugă părul. Sau prefer o cremă care chiar să fie hidratantă, nu una care să-mi usuce pielea și să mă umple de bubițe.

4. Atmosfera generală. Ai grijă la atmosfera ambientală pe care o oferi. Schimbă foarte mult percepția clientului asupra salonului respectiv. Spre exemplu, dintre un salon de frumusețe ce oferă o cameră de masaj care miroase mereu a mosc și a tot felul de arome proaspete, care are o muzică de relaxare plăcută, o lumină obscură și tot timpul prosoape curate cu un miros îmbietor și pe de altă      parte un salon cu un preț mai mic dar care nu are nimic din toate cele de mai sus, în plus, se mai și aude de afară zgomotul mașinilor, pe care credeți că l-aș prefera? Pe primul, bineînțeles. Dacă tot dau un ban, măcar să mă relaxez și să mă răsfăț cu adevărat;

5. În pas cu moda. Trebuie să ții pasul cu tot ce este nou. Nu se aplică doar domeniului vestimentar. În fiecare an se poartă:

–  noi coafuri cu bucle sau fără, pieptănături sofisticate sau din contră, simple și naturale; și nu uita de pieptănăturile domnilor, de ceva timp și ei acordă o atenție deosebită aspectului exterior;

–  noi culori, spre blond sau spre brunet, roșcat sau verde;

–  noi produse, mai performante, cu noi valențe etc.;

–  noi aparate care să ușureze munca angajaților.

6. Oferă cadouri. Nu în ultimul rând, este foarte important, ca din când în când, la ocazii speciale, precum Crăciun, 1, 8 Martie, Sf. Valentin etc. să oferi mici cadouri cu produse de înfrumusețare apreciate de clientelă. Vei câștiga fidelitatea persoanelor ce ți-au călcat pragul.

Nu este un  business ușor, dar atât de frumos și nobil, creezi imagini exterioare și suflete superbe.

Mult succes! 

R: Irina Velea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *