Vreau petrecere de Crăciun!!!!!

petrecere craciun

Spiritul sărbătorilor de iarnă ne cuprinde pe toţi.  De pe la jumătatea lui noiembrie, nu mai ramâne nimeni neatins de Crăciun. Chiar şi oamenii cu o altă credinţă, decât cea care sărbătoreşte sosirea Moşului, îşi achiziționează brad, împodobesc casa şi se bucură de cadourile primite.

Care este legătura cu business-ul, pare greu de identificat, insa nu este. Stăteam de vorbă cu nişte prieteni zilele trecute şi am analizat atitudinea fiecăruia în legătură cu acest subiect. Toţi ne întrebam care din noi se va bucura de petreceri de sfârşit de an la job. Cei care aveau, erau fericiţi şi de abia aşteptau marele moment. Cei care nu aveau, păreau profund afectaţi de acest lucru.

De ce e bine pentru business să organizezi o petrecere de sfârşit de an:

Spiritul sărbătorilor de iarnă ar trebui să se regăsească în toate companiile şi mici şi mari, şi sărace şi bogate. Iată de ce:

  • În cele mai multe cazuri aceste petreceri sunt un succes, oamenii vin cu plăcere şi se simt ca într-o familie;
  • Echipa se dezvoltă, devine mai puternică, de ce, pentru că o petrecere presupune întâlnirea cu prietenii. Dacă are loc în cadrul firmei, înseamnă că oamenii ce o reprezintă nu sunt doar colegi, ci şi prieteni, care se bucură de cadouri, care râd împreună, care se îmbrățișează în așteptarea unui nou an mai bun, care înţeleg că uneori este nevoie de înţelegere şi ajutor pentru a atinge împreună culmile succesului;
  • Oamenii se simt motivaţi. De multe ori, în cadrul acestor petreceri se oferă şi premii pentru performanţe, astfel, toţi angajaţii vor lucra mai cu spor în timpul anului pentru a câştiga trofee, pentru a câştiga de fapt admiraţia celorlalţi, a colegilor şi a şefilor;
  • Oamenii se simt apreciaţi. Indiferent de cât de mare sau mic este evenimentul, de cât de mult sau puţin se cheltuie, organizarea unei petreceri este un efort din partea angajatorului, sau chiar a multora dintre angajaţii care se implică în organizare. Prietena mea bună îmi mărturisea că ar aprecia enorm ca şeful său să se gândească să organizeze ceva frumos pentru colectivul firmei, asta ar însemna că îi vede ca pe nişte oameni şi nu ca pe nişte roboţi; din păcate niciodată nu au avut parte de acest eveniment, de acest gest frumos mult așteptat din partea managerului;
  • Se poate vorbi relaxat chiar şi de viitoare proiecte. Într-un mediu încărcat cu bună dispoziţie multe idei pot răsări care pot aduce și mai mult succes companiei;

Ce se evită în cazul în care această petrecere are loc:

  • dezamăgirea de pe fețele și din sufletele oamenilor;
  • dezbinarea echipei;
  • bârfele din spatele deciziei de a nu organiza o petrecere;
  • gândul ce străpunge mintea fiecărui angajat: ”oare are sens să mai rămân aici, unde există manageri care se gândesc doar la livrabilul din mâinile mele și din mintea mea, nu și la nevoia mea de a fi om?!

Ce faci când nu ai resurse financiare pentru organizarea petrecerii

Știu ce veți spune: dacă nu sunt bani, cum putem organiza un eveniment atât de costisitor pentru așa mulți oameni?

Iată câteva ponturi de succes:

– organizați petrecerea chiar la sediul vostru și nu va mai trebui să plătiți taxa de inchiriere, astfel nu trebuie decât să aranjați un spațiu, să puneți muzică bună și să vă simțiți bine, exact ca într-o familie; dacă nu aveți prea mulți bani de catering, rugați angajații să contribuie fiecare cu ce dorește, prajiturile gătite în casă sunt cele mai bune;

– de asemenea, dacă nu aveți suficient spațiu și totuși va trebui să închiriați ceva, nu alegeți un local sofisticat, lumea va înțelege situația, se va bucura oricum pentru idee și pentru faptul că doriți să aduceți laolaltă oamenii ce alcătuiesc motorul succesului vostru;

– combinați petrecerea voastră cu petrecerea altora ( o cunoștință, un prieten, un partener etc. ) astfel veți înjumătăți costurile, iar angajații se vor alege cu noi cunoștințe.

Oricum ar fi, soluții sunt…Bucurați-vă de aceste momente petrecute împreună și formați o echipă adevărată !

 

Succes!

R: Irina Velea