Ce zici de o viata echilibrata?

Angajatorii din zilele noastre incearca sa tot tina pasul cu modelul angajatorului american si sa puna la dispozitie angajatilor multiple beneficii si avantaje pentru a le usura munca. Chiar si asa, din ce in ce mai dificil este sa ITI termini treaba in timp util atunci cand societatea in care traim este in continua miscare, o societate dinamica, imprevizibila. Astfel ne chinuim cu totii sa tinem pasul cu ritmul alert in care traim.

Atat noi cat si angajatorii, avem noroc cu tehnologia de astazi (telefoane mobile, internet: mail-uri,video conferinte, skype etc) care ne usureaza foarte mult munca. In prezent din ce in ce mai multe persoane lucreaza dintr-o multitudine de locatii si asta este un foarte mare avantaj si un plus pentru compania care permite angajatilor sai sa faca acest lucru. De ce oare? Pentru ca atata timp cat esti eficient si obtii rezultatele pe care le doresti, ce mai conteaza unde te afli si de unde lucrezi?

Dar cum faci cand toate acestea, programul incarcat, orele suplimentare petrecute peste program, ITI afecteaza viata personala? Indicat ar fi sa fii in stare sa reusesti sa definesti foarte bine aceste doua segmente si sa stii sa le separi asa cum trebuie. Pentru ca, din pacate, desi sunt foarte diferite aceste doua segmente, viata profesionala influenteaza destul de mult viata personala, dar valabila este si varianta inversa. Asa intervine foarte usor, de multe ori fara sa ne dam seama si fara sa cunoastem cauza, stresul. Acest fenomen, despre care am discutat anterior intr-un alt articol este un element cheie al activitatii noastre de zi cu zi.

Se spune ca…atitudinea este totul! Nu conteaza cat de mult ITI iubesti locul de munca si oricat de mult ITI place sa muncesti, atata timp cat nu ITI faci timp si pentru viata TA personala. Vei observa imbunatatiri vizile in planul profesional daca TE simti multumit si implinit in plan personal. Astfel, atitudinea cu care privesti fiecare situatie in parte si echilibrul pe care il gasesti intre cele doua depinde numai de TINE. De ce sa ai de pierdut pe unul din aceste planuri? Sau de ce sa ai de pierdut pe ambele planuri?

Daca ITI pastrezi un program rational vei reusi sa le imbini perfect pe amandoua. Asta presupune intr-adevar, ca trebuie sa fii un om disciplinat, organizat si foarte responsabil. Si nu numai ca vei obtine cele mai bune rezultate la serviciu ci vei avea timp sa faci si multe alte activitati in timpul ramas liber. Deci..profita de abilitatile TALE organizatorice si ia atitudine!

Ai putea totodata sa inveti sa spui si ”nu” din cand in cand. Asta inseamna sa TE gandesti si la TINE si sa ITI faci timp si pentru sufletelul TAU. Este de la sine inteles ca sunt si situatii in care esti constrans sa spui ”da” insa aceasta nu se aplica in toate cazurile. Aici trebuie sa isi faca aparitia capacitatea TA de a analiza lucrurile si de a decide care va si raspunsul TAU final: ”da” sau ”nu”.

Daca vei ajunge sa spui ”nu”, vei ajunge sa ai si mai mult timp pentru TINE. Bucura-TE cat poti de mult de timpul TAU liber si profita de asta pentru a-TI incarca bateriile pentru activitatile viitoare. Acorda atentie si prietenilor TAI, pentru ca este foarte important sa ITI pastrezi relatiile sociale, sentiment care TE va ajuta sa TE dezvolti ca si persoana. Mai mult de atat, prietenii sunt un bun ”aliment” pentru mintea si sufletul TAU. De ce sa-i indepartezi? Pentru ca TU nu mai ai timp pentru ei?!

Nu in ultimul rand, fii sincer cu TINE insuti! Adreseaza-TI in fiecare zi sau saptamanal sau cand vrei TU, la o anumita perioada de timp intrebari precum: ”Sunt fericit asa cum sunt acum?” ”Am tot ce imi trebuie ca individ?” ”Ce am reusit sa realizez si cu ce pret?”. In final vei obtine raspunsurile care ITI vor deschide calea pe mai departe. De ce sa stai si sa suferi cand poti avea o viata frumoasa si echilibrata?