Fii deschis să comunici!

În călătoria mea spre o comunicare mai bună, am descoperit de-a lungul timpul câteva sfaturi care TE pot ajuta și pe TINE să comunici mai eficient și de asemenea să reduci distragerile cu care TE confrunți în comunicare. Hai să vedem! Ești cu adevărat un bun ascultător?

Pentru început, un bun sfat ar fi acela să închizi telefonul atunci când ești implicat într-o conversație sau TE afli la o prezentare (conferință, ședință sau orice alt eveniment la care participi). De ce să procedezi așa? Pentru că astfel TE vei asigura că nu va întrerupe nimeni și nimic discuția pe care o porți și nici nu vei fi tentat să butonezi telefonul.

Mai mult decât atât, poți începe prin a lua notițe atunci când ești prezent la o prezentare sau un discurs. Pe lângă faptul că vei fi mai atent și TE vei concentra să asculți într-adevăr ce ȚI se comunică, dacă ÎȚI vei nota acele idei ȚI se vor întipări mai repede în minte și le vei putea consulta și altădată în caz că vrei să ÎȚI reamintești.

Ai observat că unele persoane, atunci când comunică ceva au obiceiul de a apăsa în continuu pe un fix sau de a mai face și altceva în timp ce vorbesc? Ei bine, ar fi indicat să nu procedezi în acest fel pentru că riști să distragi atenția celui care ar trebui să TE asculte și astfel nu va mai ajunge la el întregul TĂU mesaj. Și TU, fără să ÎȚI dai seama uneori, nu recepționezi tot mesajul deoarece ești distras la rândul TĂU de gesturile pe care le face persoana care ÎȚI comunică mesajul.

Un alt sfat ar fi acela de a adresa cât mai multe întrebări. La fel, dacă ÎȚI propui să adresezi cât mai multe întrebări, va trebui să fii foarte atent la informația care ȚI se oferă. Aceasta este de asemenea și o modalitate foarte bună de a sparge o pauză care se așterne în timpul unei conversații. Pe lângă acest fapt, cel care ÎȚI comunică va fi recunoscător pentru acest lucru și va aprecia faptul că ești atent și că TE interesează să afli și mai multe informații.

În cazul în care TU ești cel pus în postura de emițător și ai de transmis un mesaj care știi că nu este unul deloc scurt, asigură-TE că vei introduce în discursul TĂU și câteva pauze pentru a nu plictisi audiența. Așa vei avea și TU un răgaz de a-ȚI pregăti planul de bătaie pentru ce va urma sau pentru a-ȚI aminti ce anume vrei să dezvolți în continuare. Dacă nu ești TU cel care comunică ceva unui public și ești cel care asistă la o astfel de prezentare, profită de pauzele care ȚI se oferă pentru a-ȚI nota eventualele întrebări pe care dorești să le adresezi.

Asigură-TE că nu există alți factori perturatori care ȚI-ar putea strica buna comunicare. Este dezamăgitor atunci când realizezi că discuția nu a decurs conform așteptărilor TALE din cauză că nu TE-ai gândit din timp la toate detaliile. Se spune că din experiențe înveți cel mai mult și până nu treci prin ele, nu ai de unde să știi ce anume ar putea interveni. Însă acum, că eu TE-am anunțat din timp vei fi mult mai atent atunci când va trebui să fii implicat în procesul de comunicare.

Acum TE simți mai pregătit să comunici eficient?