Nu te-ai mai gândit demult la un curs de perfecţionare sau la unul în care să înveţi ceva nou? Nu ai timp de aşa ceva deşi poate ţi-ai dori? Ce zici de un WEBINAR?!

webinarWebinarul este un seminar online cu o metoda dinamică şi ingenioasă de a oferi informaţii unui public dispersat geografic, într-un interval scurt de timp şi la un preţ relativ mic.

Conferinţele WEB au apărut prima oară la sfârşitul anilor ’90 sub forma unor produse precum PlaceWare, Microsoft’s NetMeeting şi IBM’s SameTime, iar astăzi aplicaţiile de acest fel au ajuns să fie folosite cu succes de foarte multe companii, antreprenori, şi de ce nu de către oameni de rând atunci când  ne dorim să realizăm un proiect pentru facultate sau să comunicăm cu rudele ori prietenii din afara ţării.

Acest tip de curs online a devenit o metodă de comunicare foarte apreciată la nivel global. Prin intermediul unei astfel de întâlniri virtuale, specialiştii transmit informaţii specifice către o audienţă diversă, interesată şi entuziasmată de subiectul pus în discuţie.

Se pot utiliza, ca materiale ajutătoare, scurte secvenţe video, prezentări în Power Point şi alte resurse multimedia.

Webinariile sunt interactive şi antrenante pentru că implică discuţii între participanţi şi sesiuni de întrebări şi răspunsuri care facilitează învăţarea solidă, de durată.

 

De ce ai nevoie ca să poţi participa la un webinar?

Destul de simplu! Ai nevoie de un computer, de un laptop, de un smartphone sau de o tabletă conectată la internet şi poţi participa la o astfel de întâlnire virtuală chiar de la birou sau de acasă.

În comparaţie cu întâlnirile offline, de genul conferinţelor, webinariile sunt mult mai convenabile din punct de vedere financiar, fiind eliminate costurile de deplasare, cazare, catering, etc.

Cât de folosite sunt aceste întâlnire virtuale? Ce ne spun statisticile?

Un studiu recent realizat de cei de la clickmeeting.com, care intermediază astfel de întălniri, a arătat că, în total pe site, au fost înregistrate 154 268 de întâlniri online şi webinarii. Dintre participanţi, 90% s-au conectat pe web, 7,5% printr-o aplicaţie pentru tabletă, iar 2,5% pe telefon; s-a discutat în 52 de limbi, iar recordul a fost de 87 de naţionalităţi într-un singur webinar. Durata medie a unei întâlniri a fost de 57 de minute (un maxim recomandat ar fi de 60 minute cât s-a studiat că atenţia unei persoane poate rămâne foarte activă), iar cele mai multe au avut loc în zilele de miercuri şi joi.

 Care ar fi avantajele unei asemenea întâlniri în spaţiul WEB? De ce să le alegem?

  • Se pot transfera în timp real documente şi aplicaţii;
  • Se poate folosi webinarul în situaţia în care există într-o anumită zi indisponibilitatea de a ne deplasa la birou şi a fi alături de colegi, colaboratori etc.
  • În cazul în care sunteţi trainer şi toată concentrarea voastră stă în a găsi căile cele mai bune de a vă exprima ideile şi de a comunica eficient, gândiţi-vă ce ar însemna să nu mai mergeţi prin ţară la toate filialele companiei voastre, ci pur şi simplu să oferiţi servicii de training pe Internet;
  • Dacă doriţi să participaţi la un curs interesant dar care are loc în altă localitate nu va trebui să vă deplasaţi poate până la Iaşi ori la Bucureşti fiindcă puteţi afla aceleaşi informaţii printr-un webinar;
  • Aplicaţiile pentru acest gen de conferinţă sunt user-friendly, aşa că nu trebuie să vă faceţi griji că nu vă veţi descurca să folosiţi un anumit soft. Probabil tot ce va trebui să faceţi va fi să downloadaţi o aplicaţie pe computerul personal care vă va permite accesul la conferinţă printr-un simplu click pe un link transmis pe o adresă de e-mail – o invitaţie la conferinţă -.

Despre ce se poate discuta la un webinar? Care ar fi subiectele moderne, de interes?

Este foarte adevărat că rădăcina acestui tip de comunicare au fost discuţiile specifice lucrului pe anumite segmente de activităţi cu interes preponderent profesional, strict legat de job, de carieră dar apoi lumea a văzut oportunităţile şi în afara acestei sfere relativ închisă ori restrictivă.

Sociologii, spre exemplu, au găsit prin webinar o poartă fantastica de dialog cu cei mulţi. Aşadar tematicile abordate au început să fie în strânsă legătură cu nevoile care sunt identificate din ce în ce mai mult la oamenii zilelor noastre. De la a dezbate probleme majore precum calea de a găsi un job mai bun, rezolvarea problemelor de cuplu, despre concentrare, memorie, creşterea copiilor, relaţia cu şeful până la dezbateri pe tema nesiguranţei de sine, a minciunii, seducţiei în business, webiarul poate fi o cale de comunicare de real succes care lasă oamenii să se manifeste liber şi să afle lucruri noi, intersante.

 Webinariile sunt în general participative, aşa că cei înscrişi văd întrebările celorlalţi, dar de regulă organizatorul oferă răspunsurile. Pe lângă răspunsuri participanţii primesc şi sugestii sau teme de reflectat, exerciţii.

Webinarul este o lecţie şi o probă de sinceritate în dublu sens : a celui care susţine conferinţa cu audienţa şi a fiecărui participant cu el însuşi.

 

La cafea cu colegele să aflu ce le-a adus bun şi nou în viaţa lor un webinar…

Departamentul de PR şi relaţii cu publicul al companiei la care lucrez este activ şi vizibil, atât în cadrul organizaţiei, dar şi în exterior. Colaborarea cu bloggerii este continuă şi efervescentă aşa că a fost uşor să ies la o discuţie liberă cu mai multe persoane interesate de comunicare şi de exprimare faţă de cei din jur şi să trag puţin cu urechea la avantajele unui webinar văzute din perspectiva unui digital manager şi al unui freelancer, dar amândouă bloggeri de succes.

Andra este digital manager şi apreciază utilitatea discuţiilor prin prisma noilor abordări aduse în cadrul unui webinar. A descoperit noţiuni cu aplicabilitate imediată în online marketing şi a fost inspirată să îmbunătăţească tacticile folosite în noile campanii. Ea mai este de părere că webinariile sunt un instrument util de învăţare, care permite deprinderea de noi abilităţi şi acumularea de informaţii într-un ritm mult mai rapid decât cel al conferinţelor.

Mara este freelancer şi a participat la câteva webinarii care, mărturiseşte că i-au schimbat viaţa şi atitudinea faţă de iniţiativa antreprenorială în care s-a lansat. Aceasta este doar un part-time job pentru ea aşa că a învăţat rapid o sumedenie de trucuri de la întreprinzătorii care au toată viaţa dedicată afacerii lor. Mara mi-a mărturisit cu bucurie şi fără vădită exagerare: „Am învăţat în câteva ore cât alţii într-un an!”.

 

Aşa că, dacă până în prezent nu aţi avut ocazia să participaţi la un webinar, încercaţi să vă imaginaţi cum anume puteţi folosi şi adapta cu succes această metodă modernă de comunicare şi de training la locul de muncă, în afacerea voastră, în cadrul studiilor pe care le urmaţi şi încercaţi să preconizaţi cum poate îmbunătăţi această metodă viaţa voastră personală ori a organizaţiei pentru care lucraţi.

Vă doresc comunicare plăcută… la un webinar!

Ruxandra David