O afacere în ascensiune – Consiliere în carieră și dezvoltare personală

consilierePentru că trăim vremuri de adâncă negură, fără bani, fără oportunități, fără viitor, din ce în ce mai mulți oameni au nevoie de ajutor pentru a-și găsi drumul în viață. Unii dintre noi am fi dispuși să plătim câțiva bănuți, dacă prin acest gest, ne putem câștiga libertatea sufletească și drumul către succes.

Iată că o nouă afacere apare la răsărit, spun nouă, pentru că deși consilierea în carieră și dezvoltare personală a apărut de câțiva ani buni și în România, noi nu am perceput-o ca fiind una populară, mai degrabă ceva exotic fără rezultate palpabile. Ei, lucrurile s-au mai schimbat și oamenii au început să recunoască că au nevoie de ajutor, au început să fie mai receptivi la tot ceea ce este nou și mai flexibili în gândire.

Partea spirituală a business-ului

Mult bine poți realiza dacă activezi în acest tip de business. Poți:

– îndruma oamenii să-și găsească vocația;

– sfătui oamenii să-și urmeze dorințele;

– ajuta oamenii în dezvoltarea inteligenței emoționale;

– ajuta oamenii în găsirea personalității lor;

– construi caractere de neînfrant;

– vindeca sufletele rănite ale oamenilor care nu și-au găsit rostul în tumultul vieții;

– crea drumuri către cariere de succes;

– dezvolta simțul practic al oamenilor;

– dezvolta simțul creativității al oamenilor;

– realiza workshop-uri în care oamenii să cunoască experiențele altora și din care să învețe lucruri valoroase;

Partea practică a business-ului de consiliere

Investiția de bază ar consta în: locație echipată cu toate cele trebuincioase omului de afaceri – birouri, computere, telefonie, internet etc. și personal – traineri, specialiști în dezvoltare personală și carieră. Partea cu personalul este mai dificilă, trebuie să găsești oameni speciali, care să aibă har în meseria aceasta.

Dacă ți-a venit ideea, oricum cred că și tu ești o persoană specială, da da, ai auzit bine, și tu poți fi un bun coach, și tu poți să-ți împărtășești experiențele, să povestești cum ai deschis afacerea, ce te-a atras, ce vrei să faci pe mai târziu… ca și hârtii de valoare, investiția nu poate fi estimată la o sumă anume, poate varia între câteva mii de Euro la câteva zeci de mii de Euro, depinzând bineînțeles de cât de mare este locația, câți specialiști anagajezi, cu ce salarii îi răsfeți, de ce materiale ai nevoie și tot așa.

Poți câștiga între 2.000 – 3.000 Euro și 15.000 – 20.000 Euro pe pachet în funcție de complexitatea acestuia și de durată, prin urmare veniturile sunt substanțiale … dacă vei pricepe cu ce se mănâncă.

Hai să vedem cu ce se mănâncă (cum să intri pe piață):

–          În primul și în primul rând, trebuie să cunoști secretele afacerii, nu este suficient să-ți pregătești locația, ustensilele și oamenii, trebuie să te pregătești pe tine, așa că mergi la cât mai multe seminarii, citește cât  mai multe cărți/articole/știri despre subiect, interesează-te de experiențele altora, învață din întâmplările lor mai plăcute sau mai iritante, mai haioase sau mai macabre, mai interesante sau banale etc.;

–          Vezi cine mai este pe piață, ce face concurența, o duce bine, o duce rău, e un moment bun de intrare pe piață? (e un moment foarte bun, lumea chiar are nevoie de consiliere);

–          Începe să-ți construiești brandul, fii orginal/ă, nu este de ajuns să fii bun, trebuie să fii altfel;

–          Gândește-te la grupul tău țintă și cercetează acolo unde trebuie, acesta poate fi format atât din firme care doresc să-și consilieze oamenii pentru a fi mai productivi, mai activi, mai fericiți la locul de muncă dar şi din persoane care:

  • nu sunt mulțumite de actualul loc de muncă și vor o schimbare în bine și foarte bine;
  • vor să se dezvolte la locul de muncă;
  • nu știu pe ce drum să o apuce după ce au terminat școala;
  • au fost disponibilizate și sunt demoralizate, nemaigăsindu-și locul în piața muncii sau în societate în general;
  • au fost promovate și întâmpină probleme în efectuarea job-ului,
  • au studiat mult în viața și deși merg la interviuri nu primesc job-urile mult dorite;
  • vor să se reorienteze profesional;
  • se află la prima experiență a unui job;
  • au nevoie să se cunoască mai bine pe ele însele;
  • au nevoie să-și dezlănțuie creativitatea și imaginația;
  • au nevoie de liniște sufletească;

–          Vârsta grupului țintă poate fi între 18 și 60 de ani, așa că intervalul îți va permite să câștigi o sumedenie de clienți, de toate categoriile de la elevi și studenți până la oameni cu experiență vastă de muncă și de viață;

–          Sună, trimite mesaje, trimite newslettere, cu alte cuvinte caută oamenii, urmărește-i (nu într-un mod înfricoșător) ci în cel mai nobil sentiment posibil, pentru a-i ajuta;

–          Construiește-ți baze de date;

–          Construiește-ți planuri de acțiune, dezvoltă-ți o strategie, desenează în figuri ce vrei să faci, numai să fie pe hârtie;

–          Fii prompt/ă în activitate;

–          Dezvoltă-ți puterea de convingere în activitatea ta de consiliere;

–          Instruiește-ți oamenii în ceea ce privește abordarea clienților: o abordare mai puternică sau insistentă, delicată sau mai puțin evidentă, prietenoasă, protocolară, fermă, indulgentă, populară etc.

–          Fidelizează-ți clientela prin oferte speciale, de exemplu , oferă un seminar gratuit, un workshop cadou, o ședință bonus etc.

–          Oferă rezultate, acționează concret fără vorbe mărețe și fapte zero, altfel spus, schimbă vieți!

–          Cum poți face acest lucru, ce poți face tu ( adică business-ul tău) pentru acești oameni în așa fel încât să dorească să te îmbogățească, numai să-i aduci pe calea cea bună? Uite, cam asta ar trebui să faci:

  • Identifică-te cu personajul tău ( clientul/clienta) și intră în lumea lui/ei pentru a afla ce-și dorește cu adevărat;
  • Oferă-i speranța unei zile, unei luni, a unei vieți mai bune;
  • Creează teste speciale sau achiziționează că sunt destule pe piață, prin care poți afla personalitatea, trăsaturile, dorințele, clientului/clientei tău/tale;
  • Identifică apoi drumul care i s-ar potrivi cel mai bine și oferă-i pașii pe care ar trebui să-i urmeze ca să atingă succesul;
  • Pregatește seminarii, workshop-uri în care să prezinți multe exemple de succes, consilierea prin puterea exemplului este fenomenală, oamenii vor să se identifice cu realități, să știe că este posibil să ajungă departe;
  • Fă-i pe oameni să înțeleagă că un job, o afacere, nu este totul în viață;
  • Asigură-te că toți cei care vor călca pragul tău, vor pleca de acolo cu pasiune în suflet pentru viitorul lor profesional și personal;
  • Nu în ultimul rând, asigură-i pe oameni că nu sunt roboți, sunt suflete sensibile care au nevoie de frumos în viață, frumos în toate sensurile sale!

Consiliere plăcută!

R: Irina Velea

One thought on “O afacere în ascensiune – Consiliere în carieră și dezvoltare personală”

Comments are closed.